Tårar

Vad säger man en dag som denna? Jag satt hela morgonen och tittade på nyheterna för att följa detta fruktansvärda terrordåd som hände i Oslo och på Utöya igår eftermiddag och kväll. Jag blir så illa berörd och tårarna kommer hela tiden när jag hör och läser de historier som de överlevande berättar. Hur de låg på marken och låtsades vara döda för att inte bli beskjutna eller hur en persom simmade med sin skadade vän på ryggen över sundet och räddade på så sätt livet på dem båda två.

Detta är ungdomar! 85 oskyldiga socialdemokratiska ungdomar som sköts ihjäl. Vem gör så? Tårarna förtsätter att rinna och jag har mycket svårt att koncentrera mig på något annat idag. Detta kunde lika gärna hänt i Sverige, glöm inte det. Och glöm inte att fylla era liv med kärlek och medmänsklighet för det är endast på det sättet vi kan slå tillbaka.

Ta hand om varandra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0