Vinterväder

För er som känner mig är det ingen överraskning att jag inte är så förtjust i snö. Eller egentligen är väl förtjust en underdrift, man skulle kunna säga att en vinter utan snö är en bra vinter tycker jag. För mig innebär snö trafikkaos, halka och slask. Alla saker som gör att man inte kan ta sig fram hur man vill eller när man vill. Det som jag tycker är konstigt är att det finns väl ingen som tycker om detta, men ändå envisas folk med att det är så mysigt med snö och det är så fint. Jo visst det är det, men det är framförallt en pain in my ass. Jag tycker så klart också att det är mysigt och fint, om man inte behöver gå ut och hur ofta har man sådana dagar.

I alla fall så är ju läget lite annorlunda denna vinter eftersom att Kokos gör att vi måste gå ut flera gånger om dagen oavsett väder. Och vet ni vad jag har kommit fram till? Det finns inget dåligt väder - det finns bara dåliga kläder. Tänk att fröknarna på dagis faktiskt ändå har rätt...
Jag föredrar fortfarande ingen snö alls, framför hur det ser ut utomhus nu, men en vinterpromenad i bra kläder med hunden slår faktiskt det mesta.

Kommentarer
Postat av: Monica Ottosson

Han börjar också bli en stor kille nu :-)så fin han är. Hoppas vi ses på julfesten i morgon.

2010-12-11 @ 09:10:36
URL: http://www.metrobloggen.se/chiasvalpar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0