12000 steg

Eftersom jag på grund av omständigheterna inte får lov att ägna mig åt "kraftig fysisk anstränging" (läs; hopp och tunga lyft) på ett par veckor kan jag inte direkt hänga på Friskis så mycket som jag brukar. Detta är så klart för mitt eget bästa, men det är lite surt med tanke på att jag vill vara ännu snyggare än jag är nu när jag ska till NYC om knappt 4 veckor. ;-) Men jag tänker inte slappa ihop för det, utan har nu istället satt upp målet att gå minst 12 000 steg per dag fram till vi åker. Majoriteten av dessa steg ska helst tas i rask takt.

Med detta mål har jag därför just kommit hem från en 6 km rask promenad i pildammsparken följt av 20x3 armhävningar, 25x3 benböj och 25x3 special-sit-ups. Sjukt härligt! Dessutom inga hopp eller tunga lyft så långt ögat når. :-) NYC here I come!

Kommentarer
Postat av: Kimzan

vilka är omständigheterna? Du är inte gravid???

2010-03-22 @ 20:40:11
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Helle

Kimzan: Tror du jag skulle berättat det så här? Och om jag någon gång skulle bli gravid hoppas jag verkligen att jag hyfsat länge får lov att hoppa och träna :-)

2010-03-23 @ 07:46:35
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Annelie

Det hoppas jag verkligen!! :)

2010-03-23 @ 22:24:07
Postat av: Anonym

vad vet jag hahaha du är alltid så hemlighetsfull <3

2010-03-25 @ 21:01:44
Postat av: Helle

Kimzan: Inte så hemlighetsfull :) Om jag blir gravid någongång så ska jag vara väldigt tydlig :)

2010-03-26 @ 19:57:45
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0