"Alert the church elders!"

Idag var jag på jympa på Friskis och Svettis här i Malmö. Under stretchingen säger ledaren plötsligt: "Man kan även säga att konditionsträning är en form av styrketräning för hjärtat. Ni vet väl om att hjärtat är en muskel?"

VA? Är det sant? Är hjärtat en muskel? Var det därför alla sa 'hjärtmuskeln' under utbildningen? Vet läkarkåren om detta? På riktigt? Men hennes enorma kunskap slutade inte där, hon fortsatte att berätta: "Hjärtat pumpar runt blodet i kroppen. Ända från tårna upp i huvudet!"

Det blev för mycket för mig. Så mycket ny kunskap kan jag inte ta in på en gång, så jag fick gå ut. Snart säger väl någon att tungan också är en muskel. Haha, tänk vad galet!

Kommentarer
Postat av: Kimzan

HAHAHA underbart med ny information. Man lär sig ngt nytt varje dag!

2009-03-24 @ 09:42:59
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0