90-talister

Det har väl inte undgått någon att alla studenter går ut denna vecka. De kör runt i stan och tutar, skriker, vinkar och sjunger. De tror att livet börjar nu. Hahaha!
Men iallafall så såg jag igår min beskärda del av studenter när jag cyklade hem från träningen. Det var då det slog mig... I år är det ju 90-talister som tar studenten!!! Folk som är födda 1990!!! Kan ni fatta det?

Detta är folk som inte kommer ihåg det magiska schlageråret 1991.
Studenter som ser ut som en fågelholk när man säger "VM -94". Vet dom ens vem Brolin, Dahlin och Ravelli är?
Detta är människor som troligtvis sov när det var dags för 1999 att bli 2000!

Jag hade kunnat rada upp i evighet, men efter en härlig morgon är jag nu lite sen till jobbet. Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Kimzan

Ja du Helle, du är inte ensam om att ha slagits av tanken!

Man blir ju chockad!

Okej att man själv är 80-talist, men vi är ju dock födda i början på 80-talet, så man känner ju sig mer som en 70-talist än 80-talist. 70-tals andan andades på oss i början där....



däremot tror jag att mänskligheten slutade tänka ungefär 1985!

2009-06-05 @ 11:34:33
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag känner igen det där. Jag var med DD på en träff med grabbarna från DF. Efter hand som kvällen gick kom vi in på sport och jag pratade lyriskt om hockey-VM 1986, Pekka Lindmark skadad till finalen, Åslin fick stå i mål. Sverige spelade 1-2 mot Sovjet och tog silver. En magisk upplevelse. Och INGEN av grabbarna hade en aning om vad jag pratade om. Flera av dem var inte ens födda då. Då kände jag mig extremt gammal.

2009-06-05 @ 14:38:24
Postat av: Tessa

Detta får mig att känna mig gammal. Troligtvis tar min son studenten om 3år. Konstig...

2009-06-05 @ 18:07:33
URL: http://bloggtessa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0