Vår Thailandsresa - del 2

Här på Koh Kradan går dagarna i lugnets och slappandets tecken. Det har blivit en hel del snorkling ute vid korallreven och läsande och slappande i skuggan. Efter att nu ha bott två nätter på Seven Seas Resort och flyttar vi oss en resort norrut på stranden och går då ner i standard och i pris. Men det är så klart samma vita stränder och turkosa vatten så mig spelar det ingen roll.

Igår, tisdag, hade jag bokat en aloe vera ansiktsbehandling i spat som tillhör Seven Seas. Oh herrejeflar vad härligt det var. Jag somnade till och med til en stund när ansiktsmasken skulle verka. Dock var denna behandling betydligt med pricey än de vi tog i Phi Phi Town, så resterande behandlingar jag ska ta blir på betydligt billigare ställen. Sista dagen ska troligtvis tillbringas i Patong (ser fram emot det med skräckblandad förtjusning) så där tänkte jag klämma in både pedikyr och eye lash extension. Vi får se hur det blir!

Annars har det väl inte hänt så mycket, vilket jag gillar. Vi hade bestämt innan att vi skulle ha några sådana här dagar då vi stannar på ett ställe och bara är. Blir så mycket flackande annars. Ev. sticker vi ut med en kajak senare idag och så blir det så klart snorkling. I morgon kommer världens bästa Petter hit till Kradan och stannar med oss några dagar så då blir det säkert någon dagstur till någon närliggande ö eller liknande.

Förresten så hittade jag Nemo igår! Det fanns inga Clown Fish på Maldiverna, men igår såg jag en vuxen Clown Fish och tre barn-Nemos som hängde i en anemon precis vid korallrevets slut (drop off). Cool! Tror att vi eventuellt fick en bra bild på hela clown-familjen.

Näpp, nu är det snart dags att checka ut och där väskorna till nästa ställe. Hoppas att ni har det bra där hemma! Såg att ni har haft (eller har fortfarande kanske?) vårväder; härligt! Håll fast i det till vi kommer hem :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0