Prinsessor, prinsessor, prinsessor!

Det har väl inte undgått någon att Kronprinsessan Victoria och Daniel ska gifta sig i morgon? Kanske i så fall någon som bor i en liten grotta ute i skogen utan tillgång till dator, TV, tidningar etc. Jag är i alla fall enormt taggad inför detta och älskar att se bilder på alla kungligheter och vad de har på sig och jag försöker se så mycket av "Det kungliga bröllopet" på SVT som möjligt. Framförallt är det naturligtvis mest roligt att se vad alla damer/kvinnor/tjejer har på sig. Vågar någon ha mycket färg? Vilket snitt på klänning är populärast? Kommer Maud Olofsson se ut som Svampbob Fyrkant i en lila dräkt? Finns det någon färg Mona Sahlin kan bära som inte skär sig med håret? Ja, ni märker själv att frågorna är många och så klart kommer jag sitta bänkad framför TV'n flera timmar under morgondagen.

Har ni några favoritprinsessor? Gillar ni Madde bäst? Eller kanske någon drar till med Kronprinsessan Masako av Japan? Jag har i alla fall ett par prinsessor jag gillar bäst och tänkte visa dem nedan.


Naturligtvis är Kronprinsessan Mary en favorit. Hon känns varm, naturlig och äkta. Inte helt olikt Victoria faktiskt. Dessutom ska alla som lyckas lära sig danska ha en eloge.


Kronprinsessan Máxima av Nedeländerna är min absoluta favorit och har varit det i flera år. Hon är alltid glad och som den argentinska hon är så bär hon ofta starka färger. Det lyser verkligen upp i en annars lite beige och lagom kunglig värld. Dessutom är hon lång och bär heels vilket jag så klart gillar. ;-)


Prinsessan Lilian. Denna krutkärring som tyvärr nu är för sjuk för att vara med på tillställningar. Men jisses vad hon höll ut länge. Helt fantastisk!

Kommentarer
Postat av: Mike Roach

I love Princess Mary. She's so gorgeous. I don't know much else about her aside from being Scottish/Australian, and that's awesome.

2010-06-21 @ 18:25:22
URL: http://twitter.com/mroach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0