Klä er ordentligt!

Alla människor ser olika ut. En del är tjocka, andra smala. En del är långa, andra korta. En del är mittemellan allt detta. Vissa är smala men har kanske lite extra kilon runt höfterna och vissa har inga höfter. Det som är så bra med allt detta är att det inte finns något som är rätt eller fel. Det är inte mer rätt att vara smal, även om media och samhället vill framställa det så. En del "kraftiga" är enormt mycket hälsosammare än de som är smala, men så klart är det inte hälsosamt att lida av fetma, men ni förstår vad jag menar. :-)

I alla fall, det jag skulle komma till är att något som en del verkar ha missuppfattat är att beroende på hur man ser ut så kan man inte klä sig hur som helst! Alla kläder är inte gjorda för alla! Jag såg en väldigt kraftig person på stan häromdagen som tyckte det var passande att ha en tight midjekort tröja tillsammans med lågt skurna jeans... Ärligt talat! Ingen ska behöva se det! Och nu får ni verkligen inte missförstå mig, det är lika opassande om en hyfsat smal person med lite extra hull på höfterna har lågt skurna jeans. Alla passar inte i allt! När ska folk förstå detta?


Det är fantastiskt att folk är stolta över sina kroppar oavsett hur de ser ut. Alla ska vara det för kroppen är fantastisk. Men var stolt i kläder som gör er ännu snyggare!


Vad tycker ni? Kan alla bära allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0