Datum-dyslektiker?

När jag kom hem, från semestern, i måndags kväll så sa sambon att han hade bokat tvättid till på onsdag. Riktigt underbart tyckte jag att han hade tänkt på att jag förmodligen hade en del tvätt med mig hem. Det är nämligen mitt jobb att tvätta och allt som hör till det så han brukar inte lägga sig i det annars. Dels för att jag inte tilåter honom efter två förstörda tröjar samt på grund av nedan...

Jag: - Är du säker på att det var till ikväll du hade bokat tvättid?
Sambon: - Jadå, det var till på onsdagen.
Jag: - Den 28:e?
Sambon: - Ja, jag satte kolven på den 28:e.

När jag sedan för en stund sedan kom hem från jobbet tänkte jag gå direkt upp i lägenheten och hämta tvätten. Men eftersom jag känner min sambo väljer att istället först gå ner i tvättstugan för att se om det verkligen är idag jag ska tvätta.

Kolven satt på den 29:e.
Ridå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0