Jogga i Converse?

Ett par tre gånger i veckan brukar jag gå en promenad i Pildammsparken. Gör ofta detta de dagar jag inte tränar på Friskis och när jag tycker att jag fått för lite vardagsmotion under dagen. En sak jag roar mig med under denna promenad är att se hur folk går och springer. Jag gör helt enkelt ett snabbt sjukgymnastiskt status i rörelse på dessa. Och har nu kommit fram till att många många kommer få extremt stora problem om de fortsätter som de håller på! Kanske jag bara ska ge dem mitt kort direkt? ;-)

Vem tror t.ex. att det är bra att jogga i tygskor eler converse? Vem får för sig sådana saker? Jo iaf en eller två joggande personer per promenad. Man behöver faktiskt inte vara sjukgymnast, idrottare eller liknande för att fatta att converse är inte gjorda för att jogga och springa i. De är knappt gjorda för att gå i ;-) Då kan man lika bra springa i en ballerinasko! Jag vill bara ruska om dessa personer och visa dem en lite powerpoint-presentation om vad de gör med sin kropp och sina leder. Men det gör jag så klart inte. Istället låter jag dem hållas och hoppas det är mig de söker hjälp hos när smärtan in ;-)

Kommentarer
Postat av: Marina

Du kanske kan hjälpa mig med mina knän? Gör helt enkelt skitont! Skicka kortet direkt! =)

2009-05-19 @ 18:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0