Dörrvakt?

Jag har i den här bloggen tagit upp märkliga beteenden som allmänheten ligger inne med. T.ex. de som trycker flera gånger på gröna-gubben-knappen och de som blir sura för att banken förlänger deras bolån när de själva inte bokat möte för att lägga om dem. Häromdagen mötte en grupp människor till.

Tänk er att flera personer ska ut genom en dörr, t.ex. efter bion eller liknande. Då är det rätta att hålla upp dörren så att personen bakom kan ta den och sedan hålla upp den till nästa person. Förstår ni hur jag menar? Detta tycker jag är korrekt beteende men det verkar inte som att alla tycker det. Ibland verkar folk tro att någon håller upp dörren till dem för att vara snäll, vilket resulterar i att de bara går ut/in genom dörren utan att hålla upp den. Kommer det då flera personer resulterar det i att man bara står som ett fån och håller upp dörren som om det var mitt jobb! De verkar tro att jag är dörrvakt i en Burberrybutik i London! Vad är det för fel på folk? Ta tag i dörren som alla andra gör!
Detta hända mig senast på jobbet nu i veckan, men när två personer bara hade gått rakt förbi mig utan att hålla i dören så släppte jag den i fejan på nästa person.
Jag har väl för fan bättre saker för mig!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ett annat dilemma som jag, som nästintill daglig tågresenär, råkar ut för är följande. Varför är det så jävla svårt att låta folk som ska av tåget gå av först istället för att tränga sig ombord. Herregud, tänk om man inte hinner med eller om värsta möjliga scenario skulle inträffa: jag fick ingen sittplats. Vojne vojne. Sicket fölk.

2009-05-21 @ 14:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0