Melodifestivalen varje år!

Ifall någon mot förmodan har missat det så befann jag mig igårkväll i Malmö Arena för att på plats se den fjärde delfinalen i årets Melodifestival. Jag kan fortfarande inte fatta att jag var där! Helt fanatstiskt för en schlagergalning (jag höll på att skriva schlagerhora, men då hade väl mamma satt teet i vrångstrupen) som jag! Vad tyckte jag om kvällen?

  • Alla låter blir bättre när man ser dem live. Detta eftersom alla applåderar, skriker, visslar och känner stämningen.
  • Agnes kan inte ta en ren ton om så hennes liv hänger på det. Det lät inte alls bra. Det faktum att hon gick direkt till Globen får mig att tvivla på svenska folkets musikalitet.
  • Sarah Dawn Finer var utan tvekan bäst. Ingen konkurrens enligt mig. Längtar till reprisen ikväll så att jag får se och höra framträdandet igen.
  • Barn under 12 år, som inte bryr sig ett skit om festivalen, borde stanna hemma. Föräldrarna hade kommit billigare undan med barnvakt än att köpa biljetter till sina barn.
  • Christer Björkman rockade när han sjöng "Imorgon är en annan dag" på uppvärmningen. De två som satt bakom mig och buade skulle jag slagit till. Då hade jag garanterat kommit med i TV.
  • Operabruden Malena var faktiskt helt ok. Kändes sjukt bra att hon slog ut Thorleifs när det stod mellan dem inför sista duellplatsen. Jag var säker på att Thorleifs skulle göra en Christer Sjögren, men det slapp vi.
  • Hade vi i publiken fått rösta så hade Piloterna gått direkt till Globen. De fick utan tvekan mest jubel. Detta berodde förmodligen på att många i publiken hade hört låten innan under 80-talet.
  • Jag gjorde ett bra val när jag åkte hem tidigt istället för att följa med tjejerna vidare. Idag har jag vaknat förkyld och med ont i halsen.


Kommentarer
Postat av: PRO

Agnes kanske inte kan ta en ren ton, men hon hade en catchy låt, hon är snygg och hon hade en het klänning.

2009-03-01 @ 17:44:14
Postat av: Data-Danne

Ähhh, Sarah Dawn Finer liksom. Ballader har inget i melodifestivalen att göra, de är så jävla tradiga. Det är därför BWO är i andra chansen istället för final. Dessutom satt du så långt bak, så vad vet du om vad som hände på scenen. ;)

2009-03-01 @ 23:21:53
Postat av: Annelie

En fantastisk kväll. Vi syntes tom i TV ett par gånger om man var lite uppmärksam. Men så satt vi också på rad 1. harkel. ;)

Chrille hade "Masen" i knäet (Carola-fläkten-ansvarige, det vet alla schlagernördar!! :)) när Malena sjöng.

Jag vände mig om flera gånger och spanade efter dig, för att vinka, men såg dig aldrig.

Själv applåderade jag så mycket att jag fick ett blåmärke på högra ringfingret efter att ha slagit i förlovningsringen alltför hårt för länge. Äkta fan!! :)

2009-03-01 @ 23:25:49
Postat av: Guddi

Hela det här slagertemat på din blogg den senaste tiden gör mig lite tveksam i hur väl jag bedömer människor. Jag trodde att du var cool Helle :)

2009-03-02 @ 16:42:28
URL: http://traningslara.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0