Kaffemedveten

Jag och sambon kom precis hem från en hundutställning ute i Västra Hamnen. Det går inte att gå omkring där bland alla dessa hundratals hundar utan att vilja skaffa hund själv. Helt underbara raser överallt man tittade och nu är sambon riktigt sugen på att skaffa en Tibbe. Vi får se vad som händer. Jag tycker att en ny soffa till vardagsrummet har högre prio. Sist vi skulle köpa ny soffa så blev det en 47"-TV istället... Denna gång blir det som jag vill :-)

I alla fall så blev jag efter ett tag sugen på kaffe och gick bort till en liten kaffevagn där de, enligt menyn, serverade: Espresso, Cappucino, Caffelatte, Americano och Te. Jag ställde mig i kön och efter en stund ställde sig två tjejer bakom mig:

Tjej 1: Alltså, jag vill ha vanligt kaffe. Har dom inte det?
Tjej 2: Tycker du inte om latte?
Tjej 1: Nej!
Tjej 2: Inte jag heller. Det är så inne nu med latte. Latte är för sådana som inte kan kaffe!

Jag beställer min latte (!) och när jag får den står jag kvar en stund för att lägga ner växeln i plånboken. Det blir då dags för tjejerna att beställa.

Tjej 1: Eh, vad är Americano för något?

Skönt med folk som kan kaffe.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Americano är ju utspädd espresso, inte riktigt samma sak som riktigt bryggkaffe. Inte samma smak heller.

2009-03-22 @ 14:52:40
Postat av: Alexandra

Ha ha... vad kul... ja ta dig en tur till H&M Trend!! :)

2009-03-22 @ 19:18:58
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0