Dyr whisk(e)y

Då och då, oftast inför jul och midsommar, får jag ett viktigt uppdrag av min bror. Han mailar mig en lista på minst två sorters whiskey som han vill att jag ska inhandla åt honom. Min bror älskar whiskey, men bor på landet vilket gör det svårt för honom att få tag på de härliga och speciella sorterna. Imorgon ska jag därför bege mig till Hansa Compagniet och inhandla nedan:
Min första tanke var "Jävlar vad dyr whiskey!" tills jag kom på att jag häromveckan köpte dag- och nattcreme för 550 kr styck.

Update: Tydligen så ska det, i dessa två fall vara 'Whisky' och inte 'Whiskey'. Jag kommer aldrig lära mig, men vill så klart inte förnärma mina kära Whisk(e)yälskande vänner och släktingar. :-)

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Det där är inte whiskey, det är whisky.

Man stavar annorlunda beroende på om det är amerikansk eller irländsk (med e) eller skotsk eller kanadensisk (utan e).

Bara så du vet. :)

2009-06-15 @ 22:56:39
Postat av: Kimzan

Sedär, nu lärde jag mig något nytt idag!

Men om man inte vet var drycken är ifrån, utan skriver om denna ädla dryck i rent allmänt, hur stavar jag det då?? fundersam

2009-06-15 @ 23:40:27
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Data-Danne

Kimzan, skriv då viski. ;)

2009-06-16 @ 07:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0