Världens 6:e godaste öl

Enligt siten ratebeer.com är denna öl den 6:e godaste av alla öl! Vi köpte därför ett par av denna häromveckan och nu ikväll ska jag smaka den för första gången. Jag är absolut ingen ölexpert utan gillar de flesta sorter (framförallt Guinness), så jag kan inte ge något sådant utlåtandet.

Nu tar jag första klunken...

Tyvärr tycker jag den är lite för stark, vilket tar bort mycket av ölsmaken. Det är ingen öl jag kommer köpa igen, men så är jag bara en after work-öldrickare. :-)
Fast denna som nu är öppnad kommer jag naturligtvis att dricka upp. Det är ju ändå öl ;-)


Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Inget oväntat resultat. Belgiskt öl är räligt, för alkoholstarkt och sötsliskigt, borde inte få kallas öl överhuvudtaget, det är mer som maltbaserad alkoläsk. Blörk.

2009-07-19 @ 12:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0