Gammal vänskap

Idag har jag umgåtts med min äldsta vän Thea (Therese) hela dagen och det har varit underbart. Hon bor i Stockholm, men eftersom möhippan var här nere i Malmö så behövde Thea sovplats. 
Vi har känt varandra sedan vi var 4 år, då hennes familj flyttade in bredvid oss i Svedala och sedan dess var vi varit vänner. Tyvärr hinner vi inte ses så ofta nuförtiden, vilket så klart är tråkigt, men det är alltid lika roligt att träffa henne.
Vi växte i princip upp tillsammans och sprang ut och in i varandras hus som om vi bodde i båda :-) Så härligt, så osvenskt och sådant som nästan bara barn gör.

Idag har vi bara pratat och pratat och pratat. Det blev lång frukost (lunch...) och sedan blev det örtte och ännu mer prat. Underbart! Dessutom härligt att jag får träffa henne flera gånger till under augusti. :-) 

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Ah, så okomplicerat allting var när man var barn.

Man satt i sandlådan och hade en spade, så tittade man till höger och där satt någon med en hink. "Skall vi leka?" "Ja." så blev man kompisar.

Nu är det i stort sett omöjligt att skaffa nya kompisar verkar det som... :(

2009-07-26 @ 17:51:29
Postat av: mape

Den stora och fortfarande obesvarade frågan är ändå: "Varför simmar ni inte?"

2009-07-26 @ 23:52:23
URL: http://knegus.blogg.se/
Postat av: Data-Danne

Jag vill också veta varför ni inte simmar.

Och framför allt annat så vill jag veta vad i hälvete som föranledde henne att ställa denna fråga för så många år sedan.

2009-07-29 @ 00:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0