Pappas dag

Idag är det min pappas födelsedag. Idag för 57 år sedan föddes min far. Men det blir ingen present. Det blir inget firande. Istället ska jag tända ett ljus och titta på gamla foton. Minnena blir inte fler, snarare färre då en del glöms bort. Det vore konstigt annars efter nio år. Nio år sedan jag träffade min pappa. Nio år sedan jag hörde hans röst och kramade honom. Nio år sedan och ändå kan jag fortfarande tro att jag ibland ser honom på stan eller hoppas på att det är han som ringer när mobilen vibrerar. Nio år sedan och saknaden finns kvar. Nio år sedan och det går inte en timme utan att jag tänker på honom. 

Grattis på födelsedagen pappa! Idag blir du 57 år, men ändå aldrig äldre än 48 år.

Kommentarer
Postat av: Kimzan

kramar om

Förstår att det känns tomt! Pappa är liksom alltid pappa!

Grät själv igår då jag råkade bläddra förbi ett foto på mig och min morfar från studenten. Saknar honom varje dag.

Livet är konstigt. När jag blev gravid dog farmor och precis innan Freja föddes dog morfar :(

Circle of life! Men så orättvisst!



Tänker på dig gumman.

puss o kram

2009-01-24 @ 10:22:20
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gumman, du vet att jag känner för dig, och att jag vet precis hur du känner det. Tillsammans är vi starka! Men nu har även vi känt varandra i 9 år också. :D Lova ya babe!

2009-01-25 @ 16:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0