Maldiverna - Del 4

Bloggandet har legat nere några dagar. Men det är säkert ingen som undrar varför.
Idag är det sista kvällen på Komandoo och imorgon vid lunch bär det av med båt till Kuredu för att bo där en vecka istället. För att ni ska få lite känsla över hur stor Kuredu är jämfört med Komandoo så kan jag säga att Komandoo har 45 villas och i i princip alla bor 2 personer. Kuredu tar totalt 750 gäster. En viss skillnad alltså. Spat på denna ö har 4 therapists medan Kuredus två spas har 21 stycken.

Det ska bli kul att komma till en ny ö, men samtidigt finns en viss oro. Vi har blivit så bortskämda under denna vecka med underbart hus och fantastisk service. Innan man ens vet att man behöver fråga något så finns där någon som hjälper en. Underbar personal. Men eftersom båda öarna har samma ägare hoppas jag att det komer bli lika härligt på Kuredu. Så länge barnen håller sig på avstånd från mig...

Vad har hänt sedan kag skrev senast? Inte så mycket nytt. Vi har solat, snorklat, badat, ätit och slappat. Det är semester! :-) Snart ska vi iväg och betala räkningarna för hela veckan. Dom har nämligen ett väldigt smidigt system där man skriver under ett kvitto varje gång man handlar något, går på spa, dyker eller liknande och sedan betalar man allt innan man åker därifrån. Skönt att slippa hålla på med kort och kontanter varje gång något ska handlas.

För två kvällar sedan så tokregnade det. Det regnade och blåste när vi hade gått och lagt oss och höll på så att jag faktiskt blev rädd... Vi har stora fönster ut mot öppet hav och allt jag hörde var regn, blåst och vatten som slog mot pålarna under huset. När jag låg och lyssnade målade jag upp skräckhistorier om evakueringar och o jag skulle hinna få med datorn :-) Detta tills jag kom på att husen förmodligen klarat värre oväder...

Nej, dags att få i sig lite mat och sedan ett par drinkar i baren på stranden. Hoppas ni har det bra därhemma!

Kommentarer
Postat av: mape

Åh, den gode Cato! Jag följer hans eminenta blogg regelbundet -- faktiskt den enda som jag förärar på detta vis.



Må väl i värmen så jobbar vi andra på i full fart för att hålla hjulen rullande! :-)



/"Världens bästa Magnus" -Tjolanta

2009-02-01 @ 02:39:33
URL: http://knegus.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Tackar som tänker på mig din lilla semesterräka :P

Jo tack allt är bara fint. Förutom att jag vaknade imorse, tittade ut och såg att det hade snöat... För helvete, vem är det som driver med mig ;)

Ta en drink för mig med! puss

2009-02-01 @ 20:49:21
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0