Maldiverna - Del 1.

Efter nio och en halv timmars direktflyg landade vi på Males flygplats. Landningen var mycket välkommen då sambon var åksjuk i princip hela flygningen. Efter passkontroll (min första stämpel - Yeah!), tull och bagagehämtning bussades vi till en annan liten flygplats för att ta sjöflyg till vår första ö; Komandoo.

 

Komandoo ja, vad ska man säga? Paradiset på jorden? Det är nog det närmaste man kan komma iallafall. Om nu inte ens syn på paradis är snö, kyla, slalom, snowboard och after ski. Då har ni åkt fel. När vi kom fram till ön togs våra väskor till  rummet medan en i personalen visade oss runt och berättade om ön. Där stod även en liten välkomstkommitté bestående av en man med bongotrumma och två kvinnor. Mannen slog och kvinnorna sjöng: "Have a nice holiday!" i otakt. Vi lyckades dock håla os för skratt eftersom det var faktiskt väldigt gulligt gjort. Efter en väkomstdrink (kokosmjölk direkt ur nöten. Jag lovade ju dig det Erika! :-)) och en kula kokosglass visade han oss till vårt rum. Vi traskade och traskade, till slut var där inga fler beach villas (vilket vi skulle bo i... troode jag).

 

Umar: "Your staying in a water villa, yes?"

Jag: "Eehh..."

Sambon: "Yes we are!"

 

Min underbare sambo har då, utan att berätta för mig, istället bokat en water villa med jacuzzi. Vi bor nu en stor bungalow på pålar ute i vattnet, med jacuzzi och en enorm träterass i söderläge med trappa rakt ner i det turkosblå vattnet. Hur bra tror ni jag har det här. Primadonnan tycker om! :-) Vi har t.o.m. en four-poster-bed! Jag har alltid velat sova i en sådan!

 

Det finns inget negativt att säga om detta ställe på jorden. Underbar personal som skämmer bort oss, underbar mat (trerättersbuffé och bland efterrätterna finns där en ny choklad efterrrätt varje dag :-)), fantastiskt väder, vit korallsand, turkost vatten och fantastisk snorkling! Där går korallrev runt hela ön och det ser ut som i "Hitta Nemo"! Dock har vi inte sett Nemo... Men Dory (hur många som helst) och han Gil tror jag han heter. Den coola trekantsfisken i akvariet :-). Massa fiskar i alla möjliga färger och former. ag väntar dock fortfarande på att få se min första sköldpadda...

 

Ska försöka slänga upp lite bilder ikväll! Dock är den trådlösa linan inte den bästa...


Kommentarer
Postat av: Annelie

Gottegrisar!!!

[email protected] samt [email protected]

Så du vet. ;)

Bara njuuuuuut!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram//Annelie & Daniel

2009-01-27 @ 09:50:21
Postat av: Kimzan

Jag skrev i tidigare inlägg till dig att jag unnar dig detta. Men det gör jag fan inte nu. Nu är jag bara sur och grinig för att du har det så jävla bra.... fy fy fy fy va gottigt du har det,och fy vad avis jag är räcker tunga

2009-01-31 @ 13:25:53
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0