Rätten att bära päls?

Folk är så jävla känsliga! Det är mycket snack nu angående pälsens vara eller icke vara och eftersom jag gillar att snacka så tänkte jag snabbt säga min mening.

Min mening är att jag egentligen inte bryr mig! Vill folk bära päls så låt dem bära päls. De kommer inte att sluta med det bara för att någon säger till dem att det är synd om djuren som gav sina liv, etc etc. Jag skulle aldrig köpt en ny päls, men jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa en päls second hand, om det inte vore så att jag ser ut som ett miffo i päls....  Att gå runt i skinnjacka och/eller skinnskor och sedan klanka på någon som bär en pälsmössa känns som dubbelmoral.

Frågan är vad som är bäst, att köpa en päls som man har hela livet eller att varje/vartannat år köpa ny vårjacka, höstjacka och vinterjacka som några fillipinska (eller annat valfri nationalitet) 10-åringar suttit och sytt för inga pengar alls?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0