Män som hatar kvinnor

Idag var jag och såg Män som hatar kvinnor. Filmen är, som säkert alla vet, baserad på den första delen av Stieg Larssons Millennium-trilogi. Om ni inte har läst böckerna så läs dem. Om ni inte har sett filmen, så se den!


Bäst med filmen:
  • Noomi Rapace som Lisbeth Salander
  • Övriga skådespelare som gör fantastiska rollprestationer
  • Trots en del ändringar jämfört med boken så bevaras kärnan
  • Miljöerna och omgivningarna
  • Kasten mellan fruktansvärda händelser till värme och skratt
Mindre bra med filmen:
  • Alldeles för lite Erika Berger. Hon är min favoritkaraktär i böckerna. Jag hade velat se mer av henne och mer av hennes knäppa förhållande med Mikael Blomkvist.
Som ni ser så vinner plus över minus. Bara att pallra er iväg till närmaste bio för att uppleva 2 timmar och 35 minuters underbar filmupplevelse.

Kommentarer
Postat av: PRO

Jag skall se filmen på måndag. Underbar filmupplevelse låter härligt, jag måste bara gilla den känner jag nu. Men böckerna kommer jag aldrig läsa. Böcker är överlag inget för mig...

2009-03-01 @ 17:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0