Idioti

Känner ni till patiensen Idioten? Tror att de flesta gör det, eller så är det bara för att jag kommer från en kortspelande släkt som jag tror att även alla andra har koll. 
Iallafall så har jag fått dille på den under de senaste dagarna. Lägger så fort jag får tillfälle, men den är ju helt j*vla omöjlig att få upp! Hrrmmm tur att flygresan hem ska ta 10 timmar; på den tiden borde jag hinna få upp den.

Apropå flygresan så är planet hem försenat. Vi har redan fått info om att flyget hem ska gå 20:00 istället för 15:40 (lokal tid). Helt galet! Det innebär att vi ska landa på Arlanda vid 3-tiden på morgonen svensk tid. Anledningen till förseningen är att piloterna ska få tillräcklig med vilotid. Hur tänkte dom då när flyget skulle gå fyra timmar tidigare? "Äh, Kapten Knudsen har varit med länge, han ska nog klara en flygning på 10 timmar efter en timmes vila." Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Jaja, istället för att hänga på Males flygplats (hur kul kan där vara?) så ska vi åka båt över till Male - huvudstaden - och kolla läget där. 

Tanken var att vi skulle vara på Arlanda vid 22-tiden och sedan sova hos sambons syster, men nu kan vi inte väcka henne mitt i natten när hon ska upp och jobba dagen efter. Förhoppningsvis blir planet ännu mer försenat så att vi är i Stockholm på morgonen. Efter denna resa hem ska det verkligen bli sjukt kul at få gå till jobbet trött och jet-laged på tisdag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0