Fyra på en gång

Sambon tyckte vi skulle prova snorklingen på vår del av ön (norra delen) där vi inte snorklat tidigare. De säger att om man ska snorkla på norra delen så ska man vara försiktigare då där kan vara starkare strömmar på grund av att atollen tar slut där. (efter vår snorkeltur tror jag dock bara det är skitsnack. De vill inte att turisterna snorklar där på egen hand då det är den bästa snorklingen på ön. På så sätt kan de fortsätta med snorkelutflykter dit och istället tjäna pengar på det)

(Hahaha, just nu när jag sitter på terassen och skriver så kom kokosmannen gående förbi med sin skottkärra fylld med kokosnötter)

I alla fall så begav vi oss iväg och simmade ut försiktigt för att kolla strömmarna och det verkade lugnt. Vi såg även ett gäng andra snorklare ute vid revet så vi simmade vidare.

Shit vilken fantastisk sikt där var! Och vilket underbart drop-off! Revet tar slut och det bara stupar ner i klarblå härlighet! Fantastiskt vackert. Vi simmar på en bit och plötsligt pekar sambon som en galning neråt över revkanten. Och där ser jag dem; två havssköldpaddor simmar upp mot revet och tar sedan av åt vars ett håll. Jag simmar lite efter den ena och sambon efter den andra. Jag stannar upp och tittar ner för kanten igen och då ser jag ett par sköldpaddor till varav den ena simmar rakt upp mot mig. :-) Denna glädje, jag ville bara simma efter dem och titta och le. Sköldpaddor är så coola.  De svävar fram och tar det jävligt lugnt :-) Sambon fick en del härliga bilder. Hoppas på att en av bilderna hamnar på väggen hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0