Mitt 2010 del 1

Jag hoppas ni alla hade en underbar nyårsafton och med spänning ser framemot ett nytt orört år. Det behöver iofs inte vara Nyårsafton för det, men det blir mer påtagligt när det går från ett år till ett annat.

Jag tänkte försöka mig på att sammanfatta året som gått, men eftersom jag bloggat ganska dåligt detta år blir det inte helt lätt.


JANUARI

I januari firade vi min Svägerska som prästvigdes efter fler års studerande. Vi firade även min mor som fyllde 60 år. Detta firande pågick i dagarna tre, där jag och mamma bl.a. hängde en dag på spa i Ystad.

Men januari fortsatte tyvärr inte lika bra som det började. Ett par dagar efter mammas födelsedag åkte min farmor in på UMAS efter att ha gått och ramlat hemma. Detta skulle visa sig vara början på slutet av hennes liv, men det visste vi som tur var inte då.


Även min sambo blev sjuk då han drabbades av halvsidig ansiktsförlamning som höll i sig i ca tre veckor.

FEBRUARI

Februari är alltid en bra månad eftersom då börjar Melodifestivalen och naturligtvis var jag på plats i Arenan. Jag drömde mig även bort till New York och väskan som skulle köpas där.


Dock satte en viss vulkan stopp för de planerna, då pengarna behövdes för att leva och bo (iofs kom jag hem med typ 5 andra väskor, men det är en annan historia...).

Min kärlek lämnade mig plötsligt för två veckor i värmen, men eftersom plusgraderna gjorde sitt intåg denna månad så klarade jag mig. ;-)

MARS

Ännu mera schlager! Det var ntligen dags för finlaen och jag såg verkligen framemot det. Tils det stod klart att allmänheten ännuen gång visade att de inte kan vara med och bestämma! Anna Bergendahl! Hur tänkte ni där?

Jag försökte hitta ljusglimtar för att slippa tänka förmycket på det ingrepp jag behövde göra på UMAS i mitten av månaden. Därför omringade jag mig med tulpaner och kärlek.



Så klart firades även  min födelsedag. Tänk att jag nu uppnådde en ålder som aldrog kommer att överstigas. ;)

APRIL

Efter allt födelsedagsfirande bestämde jag och en vän oss för att detoxfasta under tre dagar. Varför? Det kändes rätt just då och visste mådde jag bättre efteråt, var några kilon lättare och inte lika sötsugen.

Annars så handlade april mest om New York. Tänk att jag äntligen kom dit och dessutom fick stanna 6 extra dagar. ;) Tack Island...
Inte på alla resor man får chansen att shoppa för 5-siffrigt belopp :)

MAJ

Underbara maj! Vitsippor i parken och på månadens första dag fyller sambon år och det firas så klart!

Maj var också den månad då vi på allvar började diskutera valpköp och efter en dagstur till Ullared körde vi och hälsade på denna krabat.



Naturligtvis besöktes även Svedala och Minneslunden denna månad. Tio år hade gått.
Och för andra året i rab vann rätt låt Eurovision Song Contest. Europeerna har börjat fatta, nu väntar vi bara på att svenskarna ska hoppa på den båten också.

JUNI

Denna månad präglades så klart av kronprinsessbröllop och kärlek! Jag och mamma lämnade inte soffan på 12 timmar den 19 juni och tårarna sprutade. Länge leve kärleken!

Nu började sommaren och vår årliga sommarflytt till Ljunghusen. Så klart skulle bikinis med, men vilka? Köpte 7 nya sedan april 2010...



Midsommar firades hos min brors svåger (blir det min svåger då också?) i Everöd och den var en traditionsenlig underbar midsommar!



Solbrännan hade dock inte riktigt satt sig...
Del 2 kommer i morgon, vare sig nu är intresserade eller inte. ;-)

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

"i morgon" betyder tydligen inte samma sak i Svedala som i resten av landet... ;-)

2011-01-03 @ 20:55:59
Postat av: Helle

Nej, vi har en helt annan tidszon än Bjärred. ;)

2011-01-04 @ 07:44:01
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Mike

What a nice year you had :) Or at least, the first six months. Where's part two? ;) You looked so lovely for midsommar! Are you going to Melodifestivalen again this year? 26/2 in Malmö!

2011-01-05 @ 21:18:46
URL: http://personal.mroach.se/
Postat av: Helle

Mike: Part two is up and running now :)

No, no Melodifestival for me this year. I'm hopefully gonna watch it with my cousins every Saturday, if they'll have me ;)

2011-01-05 @ 23:13:32
URL: http://helle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0