Tystnad

Jag flyttade hemifrån när jag var ca 22 år och bodde sedan ensam till jag träffade Tobias för 3 år sedan. Och som jag trivdes att bo ensam! Under dessa år hade jag ett par pojkvänner men jag gillade att bo ensam och det var egentligen aldrig snack om något samboskap. Jag tyckte det var underbart att komma hem och stänga dörren om mig i min egen lägenhet och bara vara mig själv.

Men sen hände något. Det var litegrann som att blixten slog ner. Jag och Tobias blev tillsammans i februari och i maj hade vi köpt en lägenhet tillsammans. Vårt hem. Allt kändes rätt och det var aldrig någon tvekan om att vi skulle flytta ihop och inte en enda gång under dessa tre år har jag ångrat att vi flyttade ihop så fort! Det är så fantastiskt underbart att bo med Tobias och vi har så sjukt roligt! Det händer alltid konstiga saker när vi är tillsammans. :)


Nu trivs jag inte längre att vara ensam mer än ett par dagar. Detta som jag älskade innan tycker jag nu är jobbigt. Det är alldeles för tyst här hemma, det är alldeles för tomt och det känns alldeles för ensamt. När jag kom hem från jobbet idag stod där en bukett röda tulpaner och låg en fin lapp från Tobias.


Om två veckor får jag krama honom igen. Min kärlek.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Dina kärleksförklaringar till Tobias är verkligen underbara att läsa!! Det är äkta kärlek!! Kram

2010-02-25 @ 19:08:19
Postat av: Kimzan

Förstår dig precis! När det är rätt så känns det precis sådär.

Fast jag har aldrig gillat att vara ensam..... korta stunder okej, en dag max... Därför skaffade jag katt när jag flyttade hemifrån... och när jag bodde ensam på Branteviksgatan hade jag alltid vänner över på middag eller så jobbade jag dubbla pass, allt för att slippa vara ensam... inte kul att vara själv!



Men den lyckan blev ju gjord den dagen Freja kom till världen... Nu är jag aldrig ensam. Jag har alltid henne <3



Men nuförtiden uppskattar jag faktiskt att vara ensam, av den anledningen att man så sällan är det.



Men det du skriver, det är kärlek! sann kärlek!

2010-02-27 @ 11:37:14
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag håller med dig, ensamhet är ibland skönt i lagom mängd, max ett par dagar

2010-02-27 @ 14:34:42
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0