Paketöppning

Igår och idag har jag börjat halsbands- och koppelträna Kokos. Igår hade han halsband på sig i 45 minuter, men sen tog vi av det då han kliade jättemycket (vi tog så klart inte av det när han kliade :)). Vi tänkte då att han idag skulle ha det på sig ett par timmar, så jag satte på det på morgonen innan jag stack till jobbet, men sen när jag kom hem vid 17-tiden så hade han det fortfarande på sig och hade, enligt sambon, inte rört det på hela dagen. :-)

Han tog dock inte emot kopplet med lika öppna armar... Men det är kanske inte så konstigt eftersom han har varit lös i drygt 10 veckor och så sätter någon helt plötsligt på ett koppel så att han inte får springa var han vill. Så han var väldigt motsträvig igår, men idag gick det mycket mycket bättre! Ska träna mer i morgon för nu börjar han förstår att koppel inte är något hemskt. Vi ska dock köpa en sele till honom i helgen då det är det vi ska använda på honom på promenader.

Just nu ligger han i sin bur och försöker öppna ett paket (gjord av en toarulle som jag lagt godis i). Jag blev inspirerad av Monica som skrev på FB att hennes hundar sysslat med paketöpning. Det vuxna hundarna blev trötta, men hennes lilla valp lekte glatt vidare... Precis som Kokos... :-)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Vilken ljuvlig tid ni har nu.... Och ni tar självklart med den lille när vi ses om ett par veckor!! :)

2010-09-16 @ 19:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0