Motstånd

Ända sedan jag och sambon bestämde oss för att skaffa hund och sedan för just Kokos har de allra flesta i vår omgivning var positiva och väldigt glada för skull. Det är naturligtvis jätteroligt och vi ser så mycket fram emot att få hämta hem vår Kokos. Dock blir jag lite ledsen när det finns en del av de som står oss nära (till och med väldigt nära) som inte verkar vara glada för vår skull och som endast ser problem med att vi ska ha hund. Ett ofattbart märkligt fenomen, då det ju faktiskt är VI och inte DE som ska ha hunden.

De verkar heller inte tro att vi har diskuterat allt fram och tillbaka om hur saker och ting ska lösas och hur vi måste ändra i rutinerna (så klart!) för att det kommer en tredje familjemedlem. Inte heller verkar de förstå att vi förstår att det inte alltid är en dans på rosor att ha hund utan vill gärna berätta för oss hur jobbigt dt kan vara att behöva gå ut med hunden flera gånger om dagen etc. Ursäkta mig, men tror de att vi är 10 år och inte fattar? De roliga i allt detta är att de personerna, av dessa som har hund, lägger ner väldigt lite tid på sin hund/sina hundar. Varför har de själv hund då?
<>br
Jag kan garantera att Kokos kommer få det så enormt mycket bättre än deras hundar eftersom vi faktiskt tänker arbeta med honom fysiskt och mentalt. Han kommer inte bara bli en hund som ska rastas 4 ggr/dag and that's it!

Jag vill egentligen inte bli irriterad över detta och dessa människors åsikter, men det gör mig ändå förbannad att de tror så lite om oss/mig!
Det känns som att det enda jag gör om kvällarna nu är att googla info om hundvalpar och läsa böcker om lydnad, hunduppfostran etc. Så kom inte här och tala om för mig vad som gäller och hur det kommer att bli för jag förbereder mig enormt mycket inför Kokos ankomst! Och han kommer att få ett fantastiskt liv hos oss! :-)

Men jag vet vad dessa människors problem är; Man kan se problem i allting eller så kan man se möjligheter. Dessa personer ser bara problem, men det är ju deras problem...

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tvivlar inte en sekund på att ni är så förberedda man kan vara. Ni kommer att fixa detta hur bra som helst. Finns alltid negativa människor som bara vill se problem

men skit i dem. Låt inte det mörka lyckan att ni ska få en Kokos, som för övrigt kommer vara världens sötaste! Många kramar Elin

2010-08-09 @ 07:42:46
Postat av: Annelie

Det är så dumt så jag vet inte vad jag ska säga.... Men jag kan berätta om min kollega på jobbet, 41 år ung och pratar med sin gynekolog om sin längtan efter barn. "Det är ett stort ansvar, har du tänkt igenom detta ordentligt?" "Nej, just det, jag är inte 41, jag är 14..." Det finns människor överallt som gärna, medvetet eller ej, trycker ner andra för att hålla sig själva uppe. Och jag vet att Kokos kunde inte hamna i ett bättre hem!!!!

2010-08-09 @ 23:02:27
Postat av: Data-Danne

Det finns alltid idioter som tror att man inte fattar nånting. Vid en husvisning som vi var på så sa mäklaren till Annelie "Det här är den största affären du kommer att göra, det hoppas jag du är införstådd med" - bara för att hon hade dristat sig till att säga att vi inte ville lägga ett bud där och då eftersom det var en stor affär och vi ville tänka igenom det hela. Den mäklaren kommer inte att få sälja vårt hus.

2010-08-09 @ 23:09:33
Postat av: Helle

Tack vad söta ni är! Som tur är vet jag också att Kokos kommer få det så jäkla bra hos oss :-) Ska bara lära mig att inte bry mig så mycket om vad andra tycker... Puss på er!

2010-08-09 @ 23:13:20
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Marina

Sanslöst! Vad trist att få sådan respons av vänner. Känner de inte dig ordentligt? Alla som känner dig borde väl veta att du är otroligt smart? Kokos kommer att få det superbra hos er!

2010-08-10 @ 17:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0