Detox - Fasta

Idag inleder jag och en vän ett detox- och fasteprogram som ska pågå i 3 dagar. Eller egentligen är det 7 dagar, men det är idag det börjar på riktigt. Vi har köpt det här paketet och nu undrar jag lite vad jag har givit mig in på...

För min del handlar detta mest om att försöka komma över det sockerbehov jag har och efter de två "inför-dagarna" som varit nu (då man ska dra ner på matintaget och inte äta kolhydrater och kött) märks det verkligen hur van min kropp är vid socker och snabba kolhydrater. Jag har haft en liten spänningshuvudvärk och varit trött nu i ett par dagar och eftersom jag ätit endast bra mat och druckit mycket vatten så härleder jag det till att jag skippat snabba kolhydrater och socker.


De tre dagarna som kommer nu ska man endast följa deras fasteprogram och dricka de drycker som man fick med i paketet. Sedan ska matintaget försiktigt trappas upp de två följande dagarna. Detta gör det som sagt till ett 7-dagarsprogram, men det är endast under tre dagar som fastningen pågår. Vad gäller detoxandet startade min kropp det redan den första dagen när den inte fick socker. :-)


Jag återkommer med besked hur detta kommer att gå. Om jag inte svimmar... ;-)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Spännande Helle :) Det ser jag framemot att få läsa om.

2010-04-07 @ 18:06:16
URL: http://hurvardetharda.blogg.se/
Postat av: Annelie

Du kommer ta NY-borna med storm hjärtat!! :)

2010-04-07 @ 21:37:30
Postat av: Data-Danne

Coolt! Alltid skönt att bli fri från ett beroende, särskilt om det är ett som medför tandtroll och kärlekshandtag. :)

2010-04-07 @ 21:59:07
Postat av: Camilla

Tack! Det där skulle nog min kropp också behöva

2010-04-10 @ 09:26:37
URL: http://shopalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0