Valborg och 1 maj

Här följer lite bilder från Valborg och 1 maj. Eller det är snarare så att det nästan bara är bilder från Valborg och sedan ett par från sambons födelsedagsfirande.

Valborg
Som sagt firades Valborg i Blekinge hos släktingar till mig. Vi åker upp och hälsar på ca 1 gång per år och har gjort detta så länge jag kan minnas. Dock har jag aldrig firat Valborg där uppe och det var riktigt riktigt roligt! Underbart att vara omgärdad av en massa härliga släktingar hela kvällen.


Det var meningen att detta skulle bli bålet, men eftersom det var så torrt i markerna så var det eldningsförbud :-(


Detta äppleträd borde dött för 15 år sedan, men det fortsätter att leverera år efter år. Stammen är helt ihålig så ingen förstår riktigt hur det klarar sig.


Min näskusins son charmade alla. Sist vi var här uppe var han bara några månader gammal, men nu hade han växt ordentligt. Här är han med min kära mor.


Radarparet - Brorsan och mamma kusin (det är hennes och hennes mans gård vi är på).


Sambon njuter i solen.

1 maj
Igår åkte vi ner till Ljunghusen för att fira sambons födelsedag. Jag hängde i solen medan sambon och några vänner till oss fixade med båten och gjorde den i ordning för sjösättning. Senare på kvällen blev det underbar grillad mat och en massa snack och skratt. Det är alltid trevligt nere hos sambons föräldrar. Det slår aldrig fel! Helt underbart!
Tyvärr fick jag inte tagit några bilder på firandet utan det blev endast två tråkbilder. Håll tillgodo.


Presentbordet växte och växte.


Nästan färdigdukat och redo för anstormingen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0