Årets näst bästa dag

Om drygt tre timmar sätter det igång! Detta spektakel som pågått i 5 veckor ska ikväll avslutas och det är helt fantastiskt! Dagen då Melodifestivalfinalen inträffar är årets näst bäst. Det är bättre än födelsedagen eller julafton och då älskar jag verkligen dessa båda dagar. Hela veckan har jag varit nervös inför kvällen, nästan som om jag själv skulle vara med och uppträda. Jag vill att alla artister ska göra sjukt bra framträdanden och jag vill att det ska vara riktigt riktigt spännande.  

I princip aldrig har jag en favorit på förhand (om inte Carola är med naturligtvis. Jag hejar alltid på Carola) och så inte heller denna gång. Jag har några som jag gillar mer än de andra, jag har några som jag tycker att det är ok om de vinner, men jag tänker inte rösta på dem och sedan finns det några som jag inte alls gillar och som jag skulle bli direkt förbannad om de vinner.

Dessa gillar jag mest:
  • Sarah Dawn Finer - En underbar fantastisk ballad. Älskar hennes röst i denna låt.
  • Måns Zelmerlöw - Inte lika bra som Cara mia, men jag kommer hålla tummarna för Mums-mums :-)
  • Alcazar - Detta kan vara deras härligaste bidrag i tävlingen. Det är disco, det är glitter, det är rosa och det är schlagerglamour. 
Dessa får vinna, men jag röstar inte på dem:
  • Caroline af Ugglas - Hata mig inte LANN och JYSM, men slipper jag se henne så är låten helt ok. 
  • EMD - Lite tramsigt och ingen vinnare, men inte fruktansvärt
  • Malena - Jag är lite kluven till denna. När hon sjunger "vanligt" låter det fruktansvärt! Men en ganska kul låt.
  • Agnes - Hyfsad låt, FRUKTANSVÄRD sångröst. Hade hon fått mima till singelversionen hade hon klarat sig bättre. Sjuk eller inte, denna tjej kan inte sjunga live. 
Dessa får INTE vinna:
  • HEAT - Jag nynnar med i låten när jag hör den, men hur bra har det gått för Island och andra länder när de skickat liknande låter? Ordentlig hårdrock eller inte alls!
  • Emilia - Jag gillade inte Big Big World och jag gillar inte denna heller. Tråkig röst, tråkig person, tråkig låt.
  • Sofia - Madonna ringde från Hung Up!-videon och ville ha sina kläder tillbaka. Kanske funkar i Europa men inte i Svenska melodifestivalen.
  • Molly - Jag säger som Karsan: "Jag pallar inte!" Molly gives me the creeps med sitt 16 going on 32. Sjunger bra, men jag får kalla kårar när jag ser framträdandet. Och vad är det för jävla text?
Så nu vet ni vad jag tycker. Vad tycker ni? 

Kommentarer
Postat av: Kimzan

Och jag kan inte mer än att hålla med. Idag vet vi ju hur det gick. Och jag sörjer att Alcazar inte fick mer poäng. Deras låt är i särklass den bästa låt som varit med i Melodifestivalen på MÅNGA år. En riktig diskodänga =)



Jaja, me Operatanten kommer säkert kamma hem en massa poäng i från östländerna ESC, den är tillräckligt udda för att tilltala dom också hehe

2009-03-15 @ 13:11:57
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/
Postat av: Erika

Ett ordentligt störmoment i Emilias låt var hur det pep varje gång hon andades in, hörde du det?

2009-03-15 @ 13:53:52
Postat av: Fredrik

Var kom amy diamond? Du röstade ju på hon

2009-04-14 @ 16:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0