Har längden någon betydelse?

Jag är lång. Väldigt lång. I alla fall för att vara tjej. Jag mäter ca 182 cm i strumplästen. Vet inte min exakta längd fav den enkla anledningen att jag inte vill vetat. Skulle jag jag veta exakt skulle jag förmodligen må sämre över min längd och falla tillbaka till tonårstiden då jag hatade hatade hatade att vara så förbannat lång!

Idag tänker jag inte så mycket på det. Jag har vant mig vid att folk säger knäppa saker som "Du är lång och ståtlig!" eller "Vad lång du är!" Varför säger folk så? Är det för att informera mig ifall jag missat det? Går de fram till överviktiga och säger att de är tjocka? Eller det är kanske inte lika ok eftersom jag inte kan göra något åt min längd. Jag vet inte.

Över åren så har jag dock kommit fram till att jag hellre är lång än kort. Jag är hellre 180 cm än 160 cm, men hade jag fått välja helt själv så hade jag velat vara 175 cm. Det är den perfekta längden! Tror jag :-) Min längd gör dock att jag sällan går i högklackat, vilket är synd för det är så sjukt snyggt! Alla tjejer blir snyggare i höga klackar om de kan gå i dem. Kan man inte gå i klackarna så lämna dem hemma och öva. Jag förstår inte varför inte fler går i högklackat istället för ballerina eller Converse. Endast två  tre av mina vänner går nästan alltid i klackar och det är Sara, Alexandra och Sandra. Därför dom är så jäkla snygga också kanske?

Detta med att jag inte går i höga klackar tänkte jag försöka ändra lite på. Just nu är jag inne på spåret att eftersom jag redan är så jävla lång så vad spelar 8-9 cm hit eller dit för roll? Folk tittar i alla fall. Därför blev det igår ett par nya vanliga svarta pumps när jag och Tobias var en runda nere i stan. Mina gamla har blivit tråkiga under åren, då jag faktiskt använder dem ibland :-)


Hrrmm, lite spegelglans hade nog inte skadat...






Kommentarer
Postat av: 08:an

Sjukt snygga pumps! Glöm inte att även jag traskar oftast omkring i klackar, köpte för ett par veckor sen ett par kilklackskor med en klack på inte mindre än 11 cm...den du! ;) Kraaam

2009-07-12 @ 14:48:32
Postat av: Marina

Du är sjukt snygg oavsett vad du tycker om din längd! Själv är jag 175 cm lång och jag har alltid velat vara några cm längre... så man är väl aldrig nöjd antar jag... =) Klart att du ska börja glida omkring i lite klackar om du trivs med det! Själv önskar jag att jag fixade det lite bättre än vad jag gör men jag ser nog mest ut som bambi på hal is eller något i den stilen, så jag får nog hålla mig till mina converse =) Fast kilklackar klarar jag skapligt, så det har jag 2 par från Replay som faktiskt är riktigt snygga om jag får säga det själv, och det får jag ju hihi!

Kram

2009-07-12 @ 16:23:45
Postat av: Anonym

08:an: Men så klart du gör! Förlåt! Nu är även du med i inlägget :-) Puss!



Marina: TAck gumman vad snäll du är! Klart dina skor från Replay är snygga! Du har ju valt dem ;-) När får jag se din nya blonda, korta frisyr? hint

2009-07-12 @ 19:40:51
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: 08:an

Tack gumman!! Nu behöver jag inte trakka d ig när vi kommer ner. :) puss själv!

2009-07-12 @ 22:27:05
Postat av: Fredrik

När jag va liten så såg folk upp till långa

2009-07-17 @ 03:40:52
Postat av: Madeleine

Jag är 186, utan klack :O Önska jag hade mod att gå i högklackat.

2009-08-15 @ 21:15:33
URL: http://enskaningisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0