Mitt 2010 del 2

Efter lite längre väntan än utlovat så kommer nu del 2. Bättre sent än aldrig!

JULI

Sommaren hade nu kommit ordentligt och det var den varmaste juli på många år. Underbart! Dessutom hade jag under juli månad tre fantastiska semesterveckor.


Så klart spenderades flera dagar i Ljunghusen och en av dagarna fick vi besök av min bror och hans familj. Och några dagar senare bar det iväg på vår Sverigeresa där vi besökte Götebors skärgård, Gripsholms slott, Glasriket men det viktigaste var att vi fick träffa Kokos för första gången då vi beökte hans uppfödare i Värmland.



Juli bjöd också på finbesök från Hufvudstaden. Eller var det kanske i augusti?


AUGUSTI

Med augusti kom också lite tråkigare väder och jag hade en väldigt dålig bloggmånad. Dock blev det 77-årskalas i Everöd där min sambo gick från Tobias till Martin Björck...



Semestern tog slut och så även sommare. Men det gjorde inte så mycket eftersom vi tokplanerade inför Kokos ankomst som nu inte var många veckor bort.

SEPTEMBER

September präglades av detta och våra liv ska aldrig mer bli sig likt. Kokos är det bästa som finns och vi har inte ångrat oss en sekund! Alla ville träffa honom och hela bloggen bestod nästan endast av inlägg. Glädjen över Kokos dimmades av att min älskade Farmor gick bort på månadens sista dag.

OKTOBER

Oktober vill jag helst inte skriva om då det var en för jävlig månad och all min energi gick åt för att hålla huvudet ovanför ytan. Men så klart klarar man av det, men just när man är mitt uppe i det blir det ibland för mycket. Det var mycket på alla håll, men det som gjorde ondast i hjärtat var när Kokos behövdes läggas in på djursjukhuset.

Då är det tur att allt tråkigt blandades upp med underbara och roliga händelser som kusinmiddagar, tapas, kastorama och nyheten att min vän ska ha barn.

NOVEMBER

Jobb, jobb och jobb och så klart valpkurs, valpkurs och valpkurs. Och så kom årets första snö och den ligger fortfarande kvar... De första julklappar inhandlades och mamma kom hit och hjälpte mig med all julpyntning.
Vi var även på en del husvisningar, vilket till slut resulterade i ett husköp i Höllviken. Helt fantastiskt men väldigt konstigt. Vi är enormt glada för detta, men vågade inte ropa hej innan besiktning etc var klart.

Så klart var jag även och såg nya Harry Potter-filmen på bio.

DECEMBER

Jag älskar december! Jag älskar ljusstakar, tomtar, levande ljus, stjärnor och allt som hör december till! Månaden bjöd på glöggfika med vänner, julfest, vinterpromenader och massa mys. Min fina vän fick den finaste bebisflickan som finns.

Julgodis gjordes, julklappar inhandlades och julafton firades hos mormor och morfar för första gången på säkert 10 år. Semestern i mellandagarna ägnades åt målning och fixning inför lägenhetsförsäljningen och på nyårafton blev det champagne, humer och oxfilé precis som sig bör.

Eftersom jag har bloggat enormt dåligt det senaste halvåret så har jag säkert glömt massor! Fyll på i kommentarerna då :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0