Fjärde delfinalen

Ingen har väl missat att jag var på Arenan igår och så klart undrar ni alla hur jag hade det och vad jag tyckte. JAg tänkte därför sammanfatta kvällen i punktform. Håll tillgodo!

  • Mina kusiner och D-D är de ljuvligaste av människor!
  • Jag och Annelie hade kvällen till ära gyllene heels och sotade ögon.
  • Äntligen en delfinal med bättre låtar!
  • Bäst under kvällen var utan tvekan NEO...
  • ..ja, förutom Christine Meltzers immitation av Malena Ernman.
  • Näst bäst av artisterna var Peter Jöback med Hollow, vilket är den låt jag sjungit på hela dagen.
  • Jag förstår inte riktigt varför alla älskade Anna Bergendahl..?
  • Och vilket härligt pausnummer! Tur att vi slapp blå gubbar eller någon konstig kör och fick både Lill-Babs och Svante :-)
  • Efter min dröm häromnatten blev jag lite... ehhh... varm i kläderna när jag såg Michael Nyqvist.
  • Kom i säng vid 5 i morse efter god mat, massa vin och ännu mer massa snack. Allt som allt en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Olof

Neos bidrag var tveklöst det som var mest populärt inne i Arenan i lördags. Det gick ett sus genom publiken när första refrängen kom igång. Jag tyckte att Annas låt var riktigt bra, men Peter Jöbacks låt gick inte alls hem hos mig. Kanske är det för att jag har lite svårt för Peter. Han känns sådär överpräktig som jag inte gillar. Å andra sidan sjöng han bra. Inte alls sådär välartikulerat anonymt som de flesta musikalartister brukar sjunga.



Nu när alla delfinaler är över och alla låtar är lyssnade på har jag känslan av att detta är den sämsta festivalen på riktigt länge. Både vad gäller låtkvalitet och vad gäller arrangemang. Trist.

2010-03-01 @ 11:07:51
Postat av: Annelie

Det var en fantastisk kväll, man ska se melodifestivalen med likasinnade!! Jag håller med föregående talare, det var så coolt när folk blev som tokiga när Neo sjöng!! Det var som att vi behövde den här glada dansiga låten!! Han får min röst på lördag!! Vilken stämning det var.. Underbart!! Inget konstigt alls. En av kvällens många höjdpunkter.

2010-03-01 @ 18:33:03
Postat av: Helle

Ni har så klart för er båda två, ja förutom Jöback-årikten då. Men jag älskar er iaf :-) Jag har iofs alltid gillat Jöback - ända sedan början av 90-talet (men inte på grund av En Sensation :)).

På lördag ska jag tokrösta på NEO och hoppas på en Ernman-repris :-)



Men visst, sämsta festivalen på flera år!

2010-03-01 @ 18:39:32
URL: http://helle.blogg.se/
Postat av: Ololf

H.



Här är en liten spotify-lista med de låtar från i år som har hunnit in dit kryddat med lite andra låtar med samma artister, eller låtar som samplats och stulits ifrån:



http://open.spotify.com/user/olf/playlist/58dEKsvzw60nA9YlxAvoJf



O.

2010-03-02 @ 15:17:02
Postat av: Annelie

Intressant lista Olof, och ambitiöst. Vi lyssnade och reagerade särskilt på Timotejs och Tarkans låtar, inledningsvis var det exakt samma låt. Inte konstigt då att man tycker (rätt ofta); men det här har vi hört förut. Kan bero på att man faktiskt gjort det.

2010-03-04 @ 14:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0