God morgon söndag!

Jag har varit upp tidigt nu både lördag och söndag och det är riktigt härligt. Inte för att jag har haft några särskilda planer eller så, men jag har vaknat vid halv åtta och tyckt att det var lika bra att stiga upp. Det underlättar ju att alkohol inte varit inblandat på kvällarna. :-)

Nu sitter jag i soffan och försöker planer lite inför New York-resan. Jag skriver listor på vad som kan vara bra att ha med sig (vilket jag märkt inte är så mycket eftersom allt i klädväg ska shoppas där ;-)), listor på ställen som ska besökas (allt från Bryant Park till Louis Vuitton-butiken) och en lista på saker som jag absolut inte får glömma att köpa där (som Dermalogicakrämer, en Laura Mercier-ansiktskräm och Redken-produkter till svärmor). Dessutom hoppas jag på en ny designerväska, men jag har inte helt bestämt mig för vilken så vi får se. Det kan ju vara så att jag hittar en sjukt härlig second hand, som inte alls var med i planerna sedan tidigare. Vi får se, som sagt. Jag har fått för mig att allt kan hända i NYC :-)


Senare idag ska jag träffa min shopping-partner-in-crime Jenny över en fika och då ska dessa listor synkas. Vilket gör att de förhoppningsvis kommer kortas ner, så att allt hinns med. Eftersom vi kommer gå runt i stan en hel del kommer naturligtvis mycket av sightseeingen att göras på vägen mellan t.ex Mulberry och Jimmy Choo eller mellan Macy's och Blommingdale's. Eller varför inte mellan Victoria's Secret och Forever 21.


ÅÅHHHH VAD JAG LÄNGTAR!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Inte alls avundsjuk. Nej nej...

2010-04-11 @ 10:28:59
Postat av: Michael

Sounds like you're going to have to buy another suitcase there for all the shopping you're going to do ;D



And you have excellent taste in stores. With all this shopping in front of you, I can understand why you're so excited! 3 days left!

2010-04-11 @ 16:26:59
URL: http://twitter.com/mroach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0