En dag i Köpenhamn

Varför vi inte är i Köpenhamn oftare förstår jag verkligen inte. Det tar oss 45 minuter från dörr till Ströget med bil, men ändå var det flera månader vi var där sist. Idag kom vi dock äntligen dit! Köpenhamn är en riktigt härlig storstad. Och eftersom mitt lokalsinne inte ens räcker till i min egen ficka så är det bra att ha en sambo som hittar riktigt bra där. Att han dessutom pratar danska nästintill flytande är ännu ett plus. :-)


Folkvimmel på Ströget.


Mimare på Ströget som tyckte det blåste lite mycket.

Det finns dock sämre saker med staden också; den väcker ett enormt ha-begär! Jag var inne och tittade, klämde och kände på i Mulberry, Burberry, Hermes, Botega Veneta, Louis Vouitton och Chanel. Hello ha-begär! Det som nu ligger överst på min lyxönskelista är en brun mindre Bayswater från Mulberry och ett underbart armband från Hermes. Prismässigt ligger armbandet närmare till hands naturligtvis.

Men lite shopping blev det så klart. I köpenhamn har de nämligen COS, som jag älskar! Det är en underbutik till H&M, som har lite mer udda kläder. Men framförallt har det mycket bättre material och kvalitet (inget j*kla akryl så långt ögat når). Tyvärr finns inte butiken i Sverige, men den ger mig anledning att besöka staden i väst mycket oftare.

Så klart kom jag inte ut tomhänt. :-) Vad som finns i påsen får ni se när det används.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0