Dofter

Får ni också ibland någon slags doft-deja vu? Det händer mig ibland och det slår mig då alltid hur märkligt det är att en viss doft kan framkalla minnen och bilder från förr.
Senast idag fördes jag tillbaka till barndomen när jag doftade blommorna som växer på denna buske.



Vi hade den i trädgården i mitt barnsdomshem och jag älskar doften! När jag känner doften av den så blir jag lugn, glad och harmonisk. För mig representerar den en tid som var underbar. Vet någon vad busken heter?

Kommentarer
Postat av: Tessa

Det är en brudspirea (tror det stavas så) eller en hängspirea skulle jag gissa på.

2009-05-03 @ 21:55:09
URL: http://bloggtessa.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror också på brudspirea, samma för mig med den busken! :)det är kanske en typisk barndomsbuske!?

2009-05-04 @ 09:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0