Allmänheten - igen

Jag cyklar ganska mycket då i denna stad är det snabbaste sättet att ta sig fram. Dessutom är Malmö så pass litet att man kan cykla överallt i princip. Vid dessa cykelrundor stöter jag ofta på personer som ännu en gång bevisar att allmänheten inte alltid har alla getterna i hagen.
På flera ställen i stan finns det cykelövergångar med rödljus. Där finns då en knapp eller liknande att trycka på för att göra systemet uppmärksamt på att där finns folk från andra hållet som vill komma över, precis som vid vanliga övergångsställen. Väldigt väldigt ofta händer det då att representanten från allmänheten som står först och trycker på denna, tror att ljuset ska slå om snabbare till grönt om han/hon trycker flera gånger med några sekunders mellanrum! Varför gör man så? Tror man att systemet missade det första trycket? Hör man inte det fruktansvärt jobbiga PIIIIIP som låter vid varje tryck? På väg hem igår tryckte mannen framför mig systematiskt var 5:e sekund.
Jag blir så trött!

Vilken tur att jag och alla jag känner inte tillhör allmänheten ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0