Men orka...

Jag gillar ju egentligen sådana här listor, men är för lång... Läs om ni orkar. Jag orkade inte skriva den i en sittning...

Lovar du att vara ärlig? Ja, så klart!
Du heter: Maria Helena
Smeknamn:  Helle av kompisar. Pajas av min bror
Låt som när du är ledsen sörjer till: Take Away my Pain - Dream Theater. Den betyder oerhört mycket för mig.
Beroende av: Mat, vatten och sömn
Vad tror folk om dig: Usch vad svårt. Kanske att jag är ärlig och säger vad jag tycker på gott och ont. Kaxig med bra självförtroende.
Stämmer det: Ärlig försöker jag vara, men måste jobba på att bli mindre "in-your-face-ärlig". Under kaxigheten döljer sig ett inte så bra självförtroende. Jobbar på det. Fake it 'til you make it!
Vad får du oftast komplimanger för: Min längd och min hy.
Vad säger du för att imponera på någon: Det brukar jag inte försöka göra. Är mig själv sen får folk tycka om mig eller inte.
Hur imponerar man på dig: Genom att har enorm humor med ironi. Var bara dig själv och gå din egen väg.
Brukar du skratta för dig själv: Ja, det är klart. Varje dag.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Hell Yeah!!" :-)
Var bor du: I Malmö
Trivs du där: Japp. Jag älskar Malmö!
Äger du några converse: Nix. Är jag inte trendig då?
Sprit, cider, vin eller öl: Vin, öl, sprit, cider. I den ordningen.
Brukar du bli för full: Inte på många år. Kan min gräns.
Vad har du för mobil operatör: Tele2, men ska byta idag. Comviq suger!
Är du allergisk mot något: En del katter och särskrivning
Har du haft sex idag: Klockan är 7 på morgonen. Vad tror ni?
Hur svarar du i mobilen: Oftast "Hallå?"
Vem ringde du senast: Sambons mormor ch morfar. Behövde låna bilen.
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att det inte var några problem. "Kom och hämta den senare."
Antal timmar sömn inatt: Ca 7 timmar
Sov du ensam: Nej med sambon
Brukar du komma i tid:Tyvärr ganska sällan. Kommer notoriskt 5-10 minuter för sent.
När mår du bra: När familjen mår bra.
När blev du fotad senast: Jag minns inte, ett par dagar sen?
Hur känner du dig nu: Ganska bra faktiskt. Fått i mig frukost, det är sol ute och ska snart sticka iväg.
Vanligaste färg på dina kläder: Denimblå och svart.
Vad tycker du om fötter: Fötter är ganska äckligt om de inte är välskötta.
Vad saknar du: Min pappa
Hade du en bra kväll igår: Mycket bra! Hänge hemma hos bästa vännen och hennes sambo.
Favorit dryck på morgonen: Vatten och kaffe
Rakar du benen: Ibland rakar, ibland vaxar
När brukar du oftast gå och lägga dig: Vid 23-tiden
Är du blyg: Ja, men döljer det.
Sysslar du med någon idrott: Nej, det var tio år sedan jag slutade med det.
Vill du hellre ha mail än brev: Ja, mail är snabbare. Men det är härligt när man får ett brev. Händer aldeles för sällan.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej. Trams!
Har du spytt offentligt:Ja, på en midsommar för längesen. SK höll undan håret. En riktig vän :)
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Hänga med killkompisar för att höra vad de egentligen pratar om när ingen tjej är närvarande.
Är du nöjd med ditt liv: Ja, jag är nöjd men sträver efter att bli mer och mer nöjd. Annars hade allt stannat upp.
Är du bortskämd: Ja det är. Inte på det sättet att jag får allt jag vill ha (för det har jag aldrig fått). Istället har jag en underbar familj som alltid ställer upp.
Vad gör du i morgon: Jobbar, tränar och fixar med nya mobiln förhoppningsvis.
Vad är det värsta du vet: Människor som hela tiden jämför sig med andra och glömmer leva sitt eget liv. Människor som är dumma mot djur.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: Men det är väl ändå olika.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild: KOmmer inte på någon.
Vad längtar du till: Eurovision Song Contest
Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja absolut!
Vad använder du för shampoo: Loreal Elvital Anti-Breakage
Vad är det finaste du fått
: Min Mulberry Bayswater
En speciell dag du minns: 27 maj 2000
Hur gammal är du: Fyller 28 år på söndag
Tycker du om någon just nu: Ja såklart
Du samlar på: Inget särskilt tror jag. Melodifestivaler kanske.
Gröna eller röda äppeln: Röda
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma, Sara eller sambon
Gillar du golf: Nope. Sambons ormor och morfar försöker få mig att gilla det...
Vilken tid gick du upp idag: 06:20 för att jag skulle vara tidigt iväg. Sen fastnade jag här.
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Ja, kallt annars ju.
Är det okej att gråta: Så klart det är
När grät du senast: För några timmar sedan när jag berättade hur dagen varit för sambon.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av studielånen. Ge min mor 100 000 kr. Renovera klart lägenheten.
Bär du glasögon eller linser: Både och. Men inte samtidigt :)
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, absolut inte.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Vid 09:00-tiden
Har du piercing: I öronen. Hade i naveln
Vill du gifta dig: Det får tiden utvisa. Jag är lycklig nu.
Vill du ha barn: Förmodligen. Händer det så händer det.
Solar du ofta: Nej, inte solarium. Så klart solar jag på sommaren.
Är du bra på att laga mat: Nej, sambn lagar all mat.
Är du flygrädd: Tycker inte om turbulens, annars är det ganska lugnt
Hur vig är du: Inte riktigt lika vig sm ett kylskåp, men bra nära.
Är du musikalisk: Hyfsat
Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten
Vilken är din favoritglass: Half Baked från Ben & Jerry's
Tror du på ett liv efter döden: Ja det måste jag. Hade inte kommit ur sängen vissa dagar annars.
Tycker du om sushi: Oh yes!
Vad äter du helst när du ser på film:
Saltlakrits
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Ja, men måste verkligen beställa tid snart...
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Inget av det direkt. Mer morgonmänniska om jag måste välja.
Vilken ögonfärg har du: Blå-grå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, men jag rekommenderar en bra bok istället.
Biter du på naglarna: Nej, inte längre
Röker du: Nej, inte längre
Hur ofta tränar/motionerar du: 2-3 gånnger i veckan. Helst 3
Senaste låt du hörde: Förmodligen Jag tror på oss med Scotts :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0