"Allmänheten är dum i huvudet!"

"Allmänheten är dum i huvudet!", brukar min sambo säga med jämna mellanrum. I början argumenterade jag alltid emot honom, men på senare tid har jag börjat inse att han nog har rätt. Och efter att ha läst denna artikel är jag ännu mer övertygad. Ska det verkligen vara så jäkla svårt att ta ansvar för sig själv? 

Om man nu har tagit ett stort bolån, känner man då inte ett ansvar att faktiskt hålla reda på vad som gäller, när bindningstiden går ut och kontrollera och räkna på vad som blir bäst ekonomiskt för en själv (och sin familj)? I de fall som tas upp i artikeln skickar ju dessutom banken ut en påminnelse ett bra tag innan bindningstiden går ut, vilket man kan tycka borde underlätta då det verkar vara svårt för en del personer att hålla koll på när det är dags att lägga om lånen. Men inte ens det verkar fungera för en del.

Vilken tur att de då alltid kan skylla på bankerna eller liknande, så att det inte behöver erkänna att de inte har koll på sin ekonomi eller inte orkar ta det ansvar som för många andra är självklart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0