Städväder!

Ute är det grått och trist väder. Detta passar mig alldeles perfekt! Inte för att jag känner mig deppig eller nere, utan för att vi verkligen behöver städa! Borde ha påbörjat röjandet för en stund sedan, men men bättre sent än aldrig. 
Jag har dock packat in lite Tradera-försäljningar som ska skickas senare idag/när jag fått betalt samt sorterat papper och slängt onödigt skit som tog upp en massa plats i pärmarna.

Sambon har "flytt" ner till Ljunghusen, där han hjälper sin pappa, Tommy och Sven att fixa och städa undan efter Semestersabotör-föreställningarna. Så han städar ju på sitt håll...

Det som ska göras nu är:

  • Plocka undan
  • Diska (det som inte kan diskas i maskin)
  • Vattna blommor
  • Damma
  • Dammsuga
  • Städa badrummet <---Här tillkom även att rensa golvbrunnen och handfatet
  • Bädda rent
  • Kolla om det finns tvättid och ev. tvätta <--- ska tvätta i morgon bitti.
  • Slänga sopor
  • Skicka iväg minst en Tradera-vinst
  • Hämta en inleverans på ny träningsväska
  • Handla
  • Dregla över min fantastiska Dior-väska ;-)
Kommer inte på mer just nu. Har ni inget bättre för idag så kan ni följa mina framsteg här i bloggen. Stryker uppgifterna efterhand som de är avklarade. Jag jobbar bättre under press :-)

Naturligtvis vill jag vara så snygg som möjligt när detta ska fixas! Jag är därför iklädd tomteröda Juicy-byxor, vitt ribbat linne från Top Shop samt hårband från Kicks. Idag är jag den våta drömmen ;-)


Borde kanske lägga till 'Måla dörrkarmarna' på den där att-göra-listan...


Update 17:17:
Nu är allt avkryssat på att-göra-listan! :-) Nu ska jag käka lite vattenmelon, spela PS3 och ta det lugnt. Sambon ska fixa hemmalagad pizza till middag *mums*. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0