Vår Thailandsresa - del 4

Vår vistelse på Koh Kradan skulle ha varit två dagar, men vi stannade till på lördagen istället. Känns bra att åka därifrån nu. Vi hade gjort vad man kan på den ön samt att jag fick ca 5 dagars slappande i bikini, sarong och barfota. Det är semester för mig!

I fredags gjorde vi en utflykt till närliggande Koh Mook där vi besökte Emerald Cave. Vi trodde att det skulle vara en turistfälla och inte särskilt härligt, men så fel vi hade! Long tailen släppte av oss i vattnet vid en klippa och sedan simmade vi efter en guide in i en grotta med nästan självlysande grönt vatten. Smaragdgrönt naturligtvis. I beckmörker (ok, ibland tände guiden långt där framme en ficklampa) simmade vi sedan igenom grottan/tunneln för att till slut komma ut i en liten lagun totalt omringad av 50-70 meter höga klippor. Totalt magiskt! Det går inte att beskriva, så jag återkommer med bilder när vi kommer hem. Galet!

 

Efter en del diskuterande om var nästa resa bär av så bestämde vi oss till slut för att åka till Koh Lanta. Mycket svenskar finns där, men de finns överallt i Thailand. Efter 5 dagar på en totalt lugn paradisö så vill vi ha mer civilisation och kunna välja och vraka bland restauranger och spa treatments. Vi checkade in på ett resort på Klong Dao Beach. Visst det är härligt här med stor, lång och bred strand. Havet är ok; bättre än näset men sämre än Kradan. Som Tobias sa till ett svenskt par vi träffade ”Vi har ju tyvärr varit på Maldiverna.” Det har han helt rätt i. Vattnet och stränderna går inte att jämföra, men det hade sambon varnat mig för innan vi åkte :)

 

Idag är det måndag och det blir sista dagen på Koh Lanta. Så klart har jag hunnit med en manikyr och en pedikyr också. Ska försöka få in en oljemassage innan vi åker hem på fredag. I morgon sticker vi vidare till Puhket (först Koh Lanta och sen Puhket... Vi är verkligen svenskar på semester vi ;-)) där vi har bokat en natt på en resort vid Kamala Beach. Så i morgon kväll blir det väl jag som får upptäcka Patong för första gången. Det ryktas om galenskaper, men kul shopping för mig som gillar småplock i form av saronger, bikinis och strandklänningar. Men några timmar där är nog mer än tillräckligt för mig; vi får se.

 

Jag vet att det är tråkigt bloggande nu, men det blir roligare när jag kommer hem och kan visa bilder, bl.a. bilder på en helt galen åskstor som blixt(!)snabbt drog in över Koh Kradan samt djungeln som vi hade i badrummet på Seven Seas Resort på samma ö. Men så länge får ni hålla tillgodo med löptext.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0