Val 2010

Jag hoppas att det inte finns någon där ute som har missat att det är val till riksdagen, landstinget och kommunfullmäktigte i Sverige idag. Dessutom hoppas jag verkligen att ni alla har röstat eller kommer att gå och rösta senare idag. I mina ögon finns det ingen ursäkt till att inte rösta. Framförallt inte sen man faktiskt har haft nästan tre veckor på sig.

För mig får folk rösta på vad och vem de vill, jag har ingen rätt att bestämma vad folk ska rösta på och försöker inte övervinna folk till att rösta på det block jag anser vara det rätta. Jag berättar däremot mer än gärna vem jag röstar på och varför. Tyvärr verkar dock inte media resonera på samma sätt... Jag tycker att när det handlar om något så viktigt som vem som ska styra Sverige så bör media vara neutrala, men det verkar inte vara så lätt i detta vänstervridna land.

Själv röstar jag på Folkpartiet, och det är inget jag tänker hymla om. De vågar ta upp "jobbiga" frågor även om vänster-Sverige försöker få dem att framstå som främlingsfientliga. Dessutom vill de satsa på skola och utbildning, vilket jag tycker är viktigast! Jag tror inte att någon röstar på ett parti där de håller med om precis allt de tycker och säger, men det gäller att hitta sin hjärtefrågor och rösta utefter det.

GÅ OCH RÖSTA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är trötta på allmänheten vad gäller detta, och vi kanske ska starta ett parti där vi som är trötta på allmänheten kan gå med, och du kanske ska vara partiledare? ;) Tror dy skulle göra ett mycket bra jobb!

2010-09-19 @ 20:19:02
Postat av: Marina

Mycket klokt skrivet! Kan inte mer än hålla med dig!

2010-09-19 @ 21:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0