Den bästa muggen?

Åh vad det är härligt med en ledig dag mitt veckan! Tyvärr är jag inte ledig i morgon, men sambon ska också jobba så det är helt ok. Det är ju bara en dag och sen är det helg igen.

Jag har inte fått mycket gjort idag. Jag har i princip bara tränat, ätit och duschat. Men det är väl så det ska vara?Just nu sitter jag med en kopp kaffe och väntar på att sambon ska komma hem. Han hade en del att fixa på kontoret, men skulle komma hem vid 14. :-)

Jag kom förresten på en sak när jag hällde upp mitt kaffe; jag dricker alltid kaffe ur samma mugg (om den är ren). Gör ni också så? Och skulle den inte vara ren så har jag en rangordning på andra muggar hur jag använder dem. Men det är väl vanligt? Eller jag hoppas det. Men tänk så många muggar som bara står som aldrig används?

Jaja, den mugg jag använder köpte jag till min pappa när jag och Sara var i London 1999. Pappa var kaffedrickarnas kaffedrickare ;-) Tror ni att ni dricker mycket kaffe? Det gör ni inte. Inte i förhållande till vad pappa gjorde iaf :-) Pappa hann tyvärr bara dricka ur den i sex månader, men jag har försökt hålla fanan i topp och nu 10 år senare är den mycket använd. Underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0