Melodifestivalen 2010

Så var det då över. I alla fall för den stora massan här i Sverige. Får oss MF-tokiga börjar nu inlyssningen på övriga Europas ESC-bidrag. För en del har den säkert redan börjat, men jag väntar till den svenska finalen är över. Vi brukar dessutom vara sist så då finns övriga länders låtar att tillgå.
Men ESC är inte än på drygt två månader så det sparar vi lite på.
Kvällen i lördags då? Överlag en riktigt bra final faktiskt. Fler bra låtar än vad jag trodde vi skulle kunna skrapa ihop i de miserabla deltävlingarna. Inte de bästa tio, men ändå helt ok. Som jag gjort någon tidigare (på grund av lathet?) tänkte jag sammanfatta vad jag tyckte om Mello 2010 i utförlig punktform nedan.
  • Fel låt vann. Dock är det kul med en skräll och ett genombrott för någon ganska okänd. Så klart inget Carola '83-genombrott. Men så kan ju Carola sjunga.
  • Dolph Lundgren var tillbaka, lika stel och härlig som i den första delfinalen. Han har fattats oss.
  • Snyggast kläder hade Christine Meltzer (innan hon bytte till den guldiga marängen) och äntligen hade de lyckats få ordning på hennes hår.
  • Bäst var Salem, även om jag inte helt gick igång på Björn Gustafsson-grejen.
  • Duellen mellan Sverige och Norge var det bästa pausnumret sedan Melodifestivalen 2000. Norge vann duellen.
  • Varför fick fröken Klämma vara med i duellen? Hon har aldrig vunnit.
  • Olas frisyr ger mig mardrömmar och kalla kårar.
  • Jag gillar Hollow, men de nya "wailningarna" som Jöback hade lagt till var inte bra.
  • Älskade att Meltzer hängde fram en tofs, eller tassle som man säger over there.
  • NEO skulle varit med i finalen. Jag kommer aldrig komma över det.
  • Pernilla Wahlgren är 40+, fyra(!)barnsmor och jävligt snygg! Jag vill se så fräsch ut när jag är 40+, men en halvmeter längre. Och helst färre barn.
  • När de sista 132 poängen skulle delas ut hoppades jag att vemsomhelst utom Anna skulle få dem så att Manboy kunde vinna. I ett kort ögonblick hejade jag alltså på Manboy! Huga!
  • Jag längtar redan till MF 2011 och då ska Måns vinna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0