GLAD SCHLAGER!

Ingen har väl missat att det i kväll äntligen är dags för Melodifestivalfinalen, efter ett antal (dåliga?) delfinaler. Många har frågat mig vem jag tycker är bäst och vem jag ska rösta på osv; därför har jag nedan sorterat in finalisterna i tre kategorier. De är listade utan inbördes ordning under respektive kategori. Och så klart är nedan vad jag tycker och jag har inte chanserna i ESC i åtanke alls.

Får gärna vinna

Salem al Fakir

Som det ser ut just nu kommer jag i kväll att lägga mina röster på Salem al Fakir. Men det kan vara att så att någon annan gör ett underbart framträdande som gör att jag måste slänga iväg ett par röster åt ett annat håll också.

Peter Jöback

En ballad som bara blir bättre och bättre ju mer man hör den. Jag har gillat Jöback sedan början av 90-talet, så det kan vara att jag är lite biased.

Jessica Andersson

Som denna ballad växte i Andra Chansen. En underbar låt, som blir bättre om hon tar i ordentligt och minskar ner på sina innerliga och lidande blickar...

Bör helst inte vinna, men jag överlever.

Pernilla Wahlgren

En glad schlager om än lite tjatig. Men det är härligt med glad trall-pop i finalen.

Andreas Johnson

Lite samma med denna som med Jöbacks låt; den blir bättre och bättre. Ingen fantastiskt låt, men inte en av de sämre heller.

Eric Saade

En kul låt, men det hade behövts lite mer östats-mphh i basen! Fixar äckel-Kempe det så blir det mycket bättre.

Anna Bergendahl

Jag förstår verkligen inte varför alla älskar denna låt! Men jag skickar hellre denna än de som kommer i nästa kategori. Anna är söt, annorlunda röst och känns fantastiskt äkta på scen.

Nej Nej Nej!

Darin

Ärligt talat? Varför håller inte ut på tonerna? Varför sjunger han alltid "kni..." istället för "knife"? Och varför måste han lägga till ett litet stön i slutet av varje fras? "You'r out of my life-eeoohh. It cut's me like a kni-eeaahh"

Timoteji

Behöver jag ens kmmentera?

Ola

Jag är lite kluven över om han verkligen skulle vara i denna kategori eller i den förra. Men sen kom jag på att har man en sådan frisyr så har han hamnat helt rätt här. Fast jag sjunger med i låten när jag hör den. :)

Kommentarer
Postat av: Nina

mmmm nej är inte med på din lista riktigt... jag TROR Darin kommer vinna även om han inte är min favorit. Andreas Johnsson var nice, speciell.

Ett STORT NEJ är Pernilla Wahlgren, tycker hon skulle gått på sin brors bröllop istället. Jessicas låt var superfin MEN har den ngn chans utomlands? Ballader är inte i topp direkt...



/NA

2010-03-13 @ 19:34:58
Postat av: Data-Danne

Jag var övertygad om att Salem skulle vinna, att det skulle bli som med The Ark – att folk skulle rösta på honom för att de gillar honom som artist, och vara blinda för att låten var supertöntig och inte skulle ha en chans i Eurovision.

Nu vann den låten som jag tyckte var musikaliskt bäst av de som var med i finalen, vilket jag tyckte var rätt trevligt. :)

2010-03-14 @ 02:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0