Min årskrönika för 2009

Såg att Camilla gjort en lista över året som gått, så snor jag det konceptet rakt av och hoppas på att det är ok. :-)

Jag startade min blogg i januari och har därför nästan bloggat ett helt år. Men vad har hänt?

Januari: I januari spanade jag som vanligt på härliga väskor. Flera stycken. Men det viktigast denna månad var så klart att jag äntligen tog examen! Underbart! En dag jag aldrig kommer att glömma och jag är så stolt över mig själv att jag klarade det. Senare samma månad drog jag och sambon på vår drömresa till Maldiverna. Åh vilken fantastisk resa det var. Men innan vi åkte hann vi med att fira svärfars 60-årsdag.

Februari: Resan fortsatte till en ny ö. Men semestern innebar att jag för första gången i mitt liv missade melodifestivalen (eller i alla fal en deltävling). Jag började Twittra, men längtade mest tillbaka till värmen och livet långt från vardagen. Annars handlade februari (som vanligt) mest om melodifestival, melodifestival och melodifestival.

Mars: Jag drömde mig tillbaka till Deltävling 4 som jag såg live på Malmö Arena. Och två veckor senare kom Dagen D. Mars var också månaden då mitt liv tog en drastisk vändning efter denna upptäckt. Det första barnet i min närmaste vänkrets kom till världen och delar nu födelsedag med min bästa vän. Allmänheten förundrar mig igen. Och min 28:e födelsedag firades hos farmor.

April: Den första riktiga vårmånaden. Just vädret handlade det mycket om denna månad. Vädret var underbart och höll i sig över mina brorsöners födelsedagsfirande. Och långfredagen bjöd på påskagille och årets första bad. Det bästa med april var att min underbara vän Sandra kom ner från Stockholm och hälsade på över en helg. S, S och H var samlade igen. :-)

Maj: Månaden började så klart med sambons födelsedag. Två dagar i rad med firande; först valborg och sedan kalas. Sommaren var på gång och det firas hos oss med cykelturer och Cellos. Men först och främst handlar maj om Eurovision Song Contest! Finalen sågs hemma hos kusin-Christian som hade ESC-fest. Maj månad handlar alltid mycket om minnen och tacksamhet för vad jag har. När sommaren närmar sig flyr (?) jag ofta ner till Ljunghusen och havet, så även denna gång.

Juni: Den första sommarmånaden och månaden jag upptäckte underbara Twilight. Annars bestod månaden av midsommarfirande, halvhektiska helger och kärlekshistorier. Mina badkläder visades upp; jag har ju en del och som tur var fick de användas väldigt mycket under sommaren.

Juli: Sommaren handlar mest om strand, bad och Ljunghusen för min del. När det är fint väder vill jag vara vid havet. Men naturligtvis vill jag även vara hos mamma; hennes skogstomt är fantastisk! I juli kom vändning vad gäller min inställning till high heels. Annars njöt jag mest av sommar, semester, glass och långa strandpromenader.

Augusti: Åh vilken bra månad augusti var! Månaden inleddes med min brors födelsedag där efter många fick träffa Granquist igen. Jag fick min efterlängtad Dior. Semestern fortsatte med sol och besök av familjen. Och på min sista semesterdag åkte jag och Tobias på en Österlentur. Den 20 augusti bjöd på årets bästa bad. I slutet av augusti gifte sig mina underbara vänner Emma och Fredde och jag grät innan de kommit fram till prästen.

September: Vi åkte till Spanien för att gå på Ulf och Conchitas bröllop. Jag kom hem med en Balenciaga. September var månaden jag gik emot mina åsikter och principer och gick med i Facebook. Vi tog en tur till Köpenhamn. Och äntligen kom vår nya soffa! I slutet av månaden klipptes ca 20 cm av.

Oktober: Min sambo resten till Shanghai och jag fick vara ensam hemma en dryg vecka. Mitt klack-tänk tog fart på riktigt. Älskade Steo gick bort alldeles för tidigt. Jag ocj Jenny bokade vår efterlängtade shoppingtripp till New York City. Jag fortsätter förundras över allmänheten. Och hittar oljan som räddar min torra höst- och vinterhy.

November: Min julkänsla infann sig ovanligt tidigt. Jag hade en underbar kväll tillsammans med mina kusiner och våra respektive. Krämidiot som jag är hoppade jag högt när jag fick botanisera inne på Lush. Jag och Sara flög till Stockholm för att hänga med Sandra över en helg. Även hennes sambo fick vara med. Och till advent fick jag äntligen köpa hyacinter.

December: Äntligen fick jag julpynta! Sonia Rykiel gjorde ett (för mig) efterlängtat samarbete med HM. Julgodis gjorde vi ofta och mycket. Erik vann Idol. Julen firades som vanligt i Vinslöv. Och på julafton var vi hemma hos farmor där jag och brorsam briljerade. Och jag köpte äntligen mitt efterlängtade Thomas Sabo-armband.

Men oj vad roligt det var att gå tillbaka och se vad som hänt under året! Det har varit ett ganska bra år, men 2010 ska jag göra till det bästa året hittills. Är ni med?

Gott Nytt År alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0