Otur när han tänkte.

En okänd kille börjar prata med mig på stan.

Killen: Hur mycket är klockan?
Jag: Tjugo över fem
Killen: Tack. Vad lång du är! (Detta är en kommentar jag får höra extremt ofta. Jag vet dock aldrig vad jag ska svara. De säger det alltid som om de inte tror att jag vet det själv. Vad svarar man?)
Jag: Eh ja.
Killen: Hur lång är du?
Jag: 182 cm
Killen: Oj, du är du längre än mig fast jag är kille. Fast jag är kort för min ålder. Hur gammal är du?
Jag: 28 år
Killen: Ah, som min bror. Jag är 25 år.

Ridå

Kommentarer
Postat av: Data-Danne

Allmänheten...

Jag är också kort för min ålder. Alla mina polare har alltid varit mycket längre än jag. Flera meter. :)

2009-09-14 @ 21:22:18
Postat av: Annelie

"Ja, jag vet. Visst är det coolt?!" eller kanske "Ja, men det märker du bara för att du själv är så kort".

Dumma kommentarer kräver fräsiga svar. :)

För övrigt... hur har du det på FB? Kram!!

2009-09-14 @ 21:27:57
Postat av: Madeleine

"Nej, det är du som är liten" - är min favorit. Jag får alltid höra samma sak.

2009-09-15 @ 10:22:34
URL: http://enskaningisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0