Höstvackert

Jag är just hemkommen från en promenad i det ljuvliga sensommarvädret vi har nu. Det är för varmt ute för att kallas höst, vilket är helt underbart med tanke på att det närmar sig slutet av september. Hoppas det håller i sig länge till. Jag tycker iofs om hösten (så länge det inte regnar) och älskar att ta på mig en mysig kofta och tända massa ljus. Dock blir senhösten och vinterkylan lättar att uthärda ju längre solen och värmen får vara kvar.

Surade lite på promenaden över att jag inte tog med min kamera för en del träd börjar skifta i gult och rött vilket är väldigt vackert. Men det får bli bilder på nästa promenad istället. Tanken var egentligen att jag skulle iväg och träna nu på förmiddagen, men vaknade för sent och dessutom har jag träningsvärken Arne i rumpan och hamstrings så det kändes inte helt aktuellt. En timmes promenad var mer lagom.

Resten av dagen är öppen och jag älskar att ibland ha helger utan något alls inplanerat. Helger då man kan göra det man känner för utan att behöva stressa iväg på något. Så idag blir det lugnt och i morgon ska jag ev. träffa mamma på stan och sen blir det bio med Jenny på kvällen. Dags att se Flickan som lekte med elden. Någon som såg den igår? Vad tyckte ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0