Svinvaccin

I flera månader har vi bombaderats av kampanjen angående hur viktigt det är att alla som kan och får ska vaccinera sig mot den nya influensan.
Tidigare hade jag inga planer på att vaccinera mig, med den motiveringen att jag nästan alltid klarar mig från influensan. Kommer inte ihåg när jag hade den sist. Men sen började jag tänka lite till och kom fram till att jag faktiskt inte vill vara den som eventuellt smittar min farmor. Hon hade inte klarat av influensan. Ett stick i armen är i det sammahanget ingenting.

Här i Skåne delar de in befolkningen i åldersgrupper som ska vaccineras under en viss vecka. Förra veckan var det 19-29 åringar i vilken kategori jag faller (inte så länge till dock...). Jag hade dock inte möjlighet förra veckan utan tänkte att jag kunde vänta till denna.
Hag ringde min vårdcentral i går på morgonen och frågade om det var ok och de sat att det var inga problem, utan det är bara att gå ner på vaccintaionsstället. Sagt och gjort. Jag trotsade stormen och traskade ner för att bli HEMSKICKAD!
Nej så kunde jag inte göra utan då ska jag istället vänta på ett uppsamlingsheat som kommer under vecka 1-4! Är det ens lönt att vaccinera sig då?
Till saken hör att stället var helt tomt! Hade det varit lång kö hade jag haft mer förståelse men där var ju ingen förutom jag! Eller om det var min åldersgrupp nästa vecka och jag hade försökt komma före, men så är det ju inte heller.
Så idag ska ringa min vårdcentral och fråga vad f-n som händer. Helt galet!

Har hört från säkra (?) källor att på Kirseberg vaccinerar de allt som rör sig så annars får det bli en tur dit.

Kommentarer
Postat av: Kimzan

ja på kirseberg, sege park kan man vaccinera sig även om man inte har tid... det är där jag vaccinerade mig, och jag har mått hur bra som helst efteråt. Och jag resonerade egentligen som dig innan... men med tanke på hur mkt folk jag träffar varje dag, ville jag inte riskera att smitta freja, tror nämligen inte att hon hade klarat en svininfluensa!

2009-11-22 @ 19:02:07
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0