Fars Dag

I år är det den tionde Fars Dag utan pappa. Inte för att vi var några stora firare av denna dag, men vi gratulerade och gav oftast en liten present. Nu gör det bara ont att se alla Fars Dags-kort och reklamer på TV som säger att vi ska gratulera våra fäder. Det gör fortfarande ont.
Jag är väldigt rädd för att glömma bort honom. Jag är rädd för att de minnen jag har kvar av honom ska försvinna. Tänk om jag till slut inte kan se honom framför mig när jag blundar eller inte kommer ihåg hur hans röst lät? Det skrämmer mig att jag inte minns honom lika starkt som för 9 år sedan. Jag vill komma ihåg allt vi gjorde allt vi var med om. Jag vill inte att mina minnen av honom ska dimmas.


Jag blir oerhört glad av att höra från andra som ska fira sin pappa i dag! Gör det. Hylla och fira era fäder om ni har möjlighet. Kan ni inte ses så bara ring, maila eller smsa och gratulera.


Grattis på Fars Dag pappa!
Jag kommer med blommor till dig.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Dina tankar om er pappa är alltid väldigt rörande tycker jag. Stor kram till dig!!

2009-11-08 @ 16:09:16
Postat av: Data-Danne

Hjärtat. Du borde inte bära minnet av din far som en börda. Inte vara rädd för att glömma bort honom. Minnet av din far borde vara något ljust och fint som gör dig glad, inte något som du är livrädd att tappa bort. Han finns för alltid kvar inom dig, det är ingenting du behöver gå omkring och ha ångest för att du skall förlora. Det kommer du inte att göra, även om trevliga minnen bleknar lite så försvinner de aldrig.

Jag är säker på att han är nöjd och stolt över dina fina tankar som du skänker honom.

2009-11-08 @ 16:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0